Návrh infrastruktury železničních uzlů (část 1)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F07%3A00005141" target="_blank" >RIV/00216275:25510/07:00005141 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh infrastruktury železničních uzlů (část 1)
Popis výsledku v původním jazyce
V současném období investuje řada středoevropských zemí nemalé finanční prostředky do rekonstrukcí páteřních tratí (železničních koridorů) s cílem umožnit zvýšení cestovních rychlostí a propustností těchto tratí. Pro zvýšení kvality celosíťového provozuje samozřejmě nezbytné, aby kromě modernizovaných tratí vykazovaly dobrou propustnost a ekonomický provoz rovněž železniční uzly, které nebudou představovat úzká místa celého systému železniční dopravy. Pro řešení problémů návrhu a optimalizace konfigurace infrastruktury v železničních uzlech lze efektivně využívat počítačovou simulaci prověřující provoz pro zkoumané varianty infrastruktury.
Název v anglickém jazyce
Design of infrastructure related to railway nodes (part 1)
Popis výsledku anglicky
A lot of Central and East European countries presently invest to reconstruction of main railway lines to increase traveling speed and throughput of those lines. In order to improve railway network operation it is essential not only to modernize the linesbut also pay attention to potential reconstruction and of railway nodes/junctions, which could represent bottlenecks of the entire system of railway transport. Design and optimization of infrastructure within railway nodes represent important factors related to effective node operation ? computer simulation can effectively support operational verification of investigated infrastructural variants.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1P05ME727" target="_blank" >1P05ME727: Simulační modely osobní železniční stanice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Automa
ISSN
1210-9592
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
72
Strana od-do
5-6
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—