Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výklad adheze a její využití v torzní dynamice

Popis výsledku

V tomto článku je ukázán teoretický základ i praktický experiment problematiky adheze, zejména hypotéza propojení adhezní křivky s křivkou tření. Tato hypotéza byla experimentálně ověřena. Byl představen model pro výpočet součinitele adheze a součiniteletření. Dále jsou v článku ukázány možnosti simulace dynamiky torzního systému pohonu, zejména spolupráce adhezní charakteristiky s charakteristikou hnacího motoru během zhoršení okamžitých adhezních podmínek.

Klíčová slova

wheelset creepwheelset slipadhesion mechanismadhesion coefficientcontact areafiction coefficientadhesive conditionstorsion dynamicscomputer modelling

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Auslegung der Adhäsion und ihre Nutzung für die Antriebsdynamik

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Im artikel werden theoretische Grundlage sowie praktische experimentelle Erkenntnisse erwähnt. Die Hypothese des Übergangs von Adhäsionskoeffizient zum Reibungskoeffizient ist nicht nur interessant sondern auch theoretisch und praktisch überprüfbar. Weiter werden die Applikationsmöglischkeiten des Adhäsionsmodel für die Torsionsdynamiksimulation des Antriebs von allem um die Zusammenarbeit zwischen der Adhäsionscharakteristik und der Charakteristik des Antriebsmotor im Augenblick der Verschlechterung von Adhäsionsbedingungen.

  • Název v anglickém jazyce

    Designing-in adhesion to make the most of drive dynamics

  • Popis výsledku anglicky

    The theoretical basics and practical experimental of the adhesion phenomena are shown at this paper, especially the hypothesis about connection adhesion curve to friction curve. The hypothesis was experimentaly validate. For instantaneous value adhesioncoefficient and friction coefficient was shown the model. Next this paper shortly shows the possibilities of dynamics torsional system simulation of railway drive vehicle, mainly the cooperation cases of adhesive characteristics with drive motor characteristics behind downgrade adhesive conditions.

Klasifikace

  • Druh

    Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Der Eisenbahningenieur

  • ISSN

    0013-2810

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

Základní informace

Druh výsledku

Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

Jx

CEP

JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

Rok uplatnění

2008