Experimental and Theoretical Analysis of Wheel-Rail Contact in the Course of Passing over Turnout Frog
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F09%3A00008783" target="_blank" >RIV/00216275:25510/09:00008783 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental and Theoretical Analysis of Wheel-Rail Contact in the Course of Passing over Turnout Frog
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with an analysis of increased vehicle dynamic effects in the course of passing over a turnout frog part of turnouts with rigid frogs. There are described methods used for an experimental determination of the vehicle dynamic effects in thefirst part of this paper and there are analyzed also measurement results in connection with a method of their evaluation. In the second part of this paper questions of the vehicle dynamic effects is theoretically analyzed based on the input informationexperimentally obtained. It means a simplified simulation of a vehicle running on a track with a given vertical irregularity accordant with passing over a turnout frog. Comparison of the simulation calculations have shown that passing over a turnout frogis possible to simulate by multi-body system but input data of vertical irregularities of wheel passing over a turnout frog should be described in sufficiently detail.
Název v anglickém jazyce
Experimental and Theoretical Analysis of Wheel-Rail Contact in the Course of Passing over Turnout Frog
Popis výsledku anglicky
The paper deals with an analysis of increased vehicle dynamic effects in the course of passing over a turnout frog part of turnouts with rigid frogs. There are described methods used for an experimental determination of the vehicle dynamic effects in thefirst part of this paper and there are analyzed also measurement results in connection with a method of their evaluation. In the second part of this paper questions of the vehicle dynamic effects is theoretically analyzed based on the input informationexperimentally obtained. It means a simplified simulation of a vehicle running on a track with a given vertical irregularity accordant with passing over a turnout frog. Comparison of the simulation calculations have shown that passing over a turnout frogis possible to simulate by multi-body system but input data of vertical irregularities of wheel passing over a turnout frog should be described in sufficiently detail.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 8th International Conference on Contact Mechanics and Wear of Rail/Wheel Systems
ISBN
978-88-904370-0-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
AB EDITORE
Místo vydání
Firenze
Místo konání akce
Firenze, Italy
Datum konání akce
18. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—