Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental and Theoretical Analysis of Wheel-Rail Contact in the Course of Passing over Turnout Frog

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F09%3A00008783" target="_blank" >RIV/00216275:25510/09:00008783 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental and Theoretical Analysis of Wheel-Rail Contact in the Course of Passing over Turnout Frog

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with an analysis of increased vehicle dynamic effects in the course of passing over a turnout frog part of turnouts with rigid frogs. There are described methods used for an experimental determination of the vehicle dynamic effects in thefirst part of this paper and there are analyzed also measurement results in connection with a method of their evaluation. In the second part of this paper questions of the vehicle dynamic effects is theoretically analyzed based on the input informationexperimentally obtained. It means a simplified simulation of a vehicle running on a track with a given vertical irregularity accordant with passing over a turnout frog. Comparison of the simulation calculations have shown that passing over a turnout frogis possible to simulate by multi-body system but input data of vertical irregularities of wheel passing over a turnout frog should be described in sufficiently detail.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental and Theoretical Analysis of Wheel-Rail Contact in the Course of Passing over Turnout Frog

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with an analysis of increased vehicle dynamic effects in the course of passing over a turnout frog part of turnouts with rigid frogs. There are described methods used for an experimental determination of the vehicle dynamic effects in thefirst part of this paper and there are analyzed also measurement results in connection with a method of their evaluation. In the second part of this paper questions of the vehicle dynamic effects is theoretically analyzed based on the input informationexperimentally obtained. It means a simplified simulation of a vehicle running on a track with a given vertical irregularity accordant with passing over a turnout frog. Comparison of the simulation calculations have shown that passing over a turnout frogis possible to simulate by multi-body system but input data of vertical irregularities of wheel passing over a turnout frog should be described in sufficiently detail.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 8th International Conference on Contact Mechanics and Wear of Rail/Wheel Systems

  • ISBN

    978-88-904370-0-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    AB EDITORE

  • Místo vydání

    Firenze

  • Místo konání akce

    Firenze, Italy

  • Datum konání akce

    18. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku