Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determination of equivalent loading of turnout frog

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39899862" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39899862 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determination of equivalent loading of turnout frog

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the course of a vehicle passing over a turnout, a high dynamical response appears during passing over the turnout frog. The increased loading of this turnout part negatively influences its wear and finally its service life too. The methodology for determination of the equivalent loading of a turnout frog in the course of a vehicle passing has been developed just for the evaluation of the frog loading. A vertical acceleration measured on the wheelset axle box of a vehicle passing over the frog is an input parameter for the calculation of the equivalent loading. Actually the turnouts of several types built in modernized station Ústí nad Orlicí are monitored since 2014 in a cooperation with a turnout producer and one of the train operator with application of the mentioned methodology. The reference vehicle for the evaluation of these turnouts is an electric locomotive of axle load 22 t. The verification of optimized design of some turnouts in terms of loading of their frogs is the purpose of this project.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of equivalent loading of turnout frog

  • Popis výsledku anglicky

    In the course of a vehicle passing over a turnout, a high dynamical response appears during passing over the turnout frog. The increased loading of this turnout part negatively influences its wear and finally its service life too. The methodology for determination of the equivalent loading of a turnout frog in the course of a vehicle passing has been developed just for the evaluation of the frog loading. A vertical acceleration measured on the wheelset axle box of a vehicle passing over the frog is an input parameter for the calculation of the equivalent loading. Actually the turnouts of several types built in modernized station Ústí nad Orlicí are monitored since 2014 in a cooperation with a turnout producer and one of the train operator with application of the mentioned methodology. The reference vehicle for the evaluation of these turnouts is an electric locomotive of axle load 22 t. The verification of optimized design of some turnouts in terms of loading of their frogs is the purpose of this project.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibroengineering Procedia

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0533

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    217-222

  • Název nakladatele

    JVE International

  • Místo vydání

    Kaunas

  • Místo konání akce

    Katowice

  • Datum konání akce

    14. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku