Determination of equivalent loading of turnout frog
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39899862" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39899862 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determination of equivalent loading of turnout frog
Popis výsledku v původním jazyce
In the course of a vehicle passing over a turnout, a high dynamical response appears during passing over the turnout frog. The increased loading of this turnout part negatively influences its wear and finally its service life too. The methodology for determination of the equivalent loading of a turnout frog in the course of a vehicle passing has been developed just for the evaluation of the frog loading. A vertical acceleration measured on the wheelset axle box of a vehicle passing over the frog is an input parameter for the calculation of the equivalent loading. Actually the turnouts of several types built in modernized station Ústí nad Orlicí are monitored since 2014 in a cooperation with a turnout producer and one of the train operator with application of the mentioned methodology. The reference vehicle for the evaluation of these turnouts is an electric locomotive of axle load 22 t. The verification of optimized design of some turnouts in terms of loading of their frogs is the purpose of this project.
Název v anglickém jazyce
Determination of equivalent loading of turnout frog
Popis výsledku anglicky
In the course of a vehicle passing over a turnout, a high dynamical response appears during passing over the turnout frog. The increased loading of this turnout part negatively influences its wear and finally its service life too. The methodology for determination of the equivalent loading of a turnout frog in the course of a vehicle passing has been developed just for the evaluation of the frog loading. A vertical acceleration measured on the wheelset axle box of a vehicle passing over the frog is an input parameter for the calculation of the equivalent loading. Actually the turnouts of several types built in modernized station Ústí nad Orlicí are monitored since 2014 in a cooperation with a turnout producer and one of the train operator with application of the mentioned methodology. The reference vehicle for the evaluation of these turnouts is an electric locomotive of axle load 22 t. The verification of optimized design of some turnouts in terms of loading of their frogs is the purpose of this project.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vibroengineering Procedia
ISBN
—
ISSN
2345-0533
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
217-222
Název nakladatele
JVE International
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Katowice
Datum konání akce
14. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—