Stanovení ekvivalentního zatížení srdcovkové části železniční výhybky při průjezdu vozidla prostřednictvím postupů uvedených v EN 14363
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898881" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898881 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Stanovení ekvivalentního zatížení srdcovkové části železniční výhybky při průjezdu vozidla prostřednictvím postupů uvedených v EN 14363
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika má za cíl stanovit postup pro určení ekvivalentní dynamické síly působící na srdcovkovou část výhybky při průjezdu vozidla na základě vyhodnocení měřeného průběhu svislého zrychlení na ložiskové skříni vozidla.
Název v anglickém jazyce
Determination of equivalent loading of turnout frog part in the course of vehicle passing over the turnout base on EN 14363 approaches
Popis výsledku anglicky
The aim of this methodology is specification of approach for determination of equivalent dynamical force acting on a frog turnout part in the course of a vehicle passing over the turnout base on evaluation of measured acceleration on a wheelset axle box.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Ekvivalentní zatížení srdcovky
Číslo předpisu
95/2014-710-VV/1
Technické parametry
95/2014-710-VV/1
Ekonomické parametry
Ekonomický přínos této metodiky nespočívá ve snížení nákladů na provádění měření zvýšených dynamických účinků při průjezdu vozidla srdcovkovou částí výhybky, ale ve zvýšení spolehlivosti včasné predikce takového stupně opotřebení srdcovky, které je z hlediska nutného údržbového zásahu ekonomicky optimální (údržbový zásah na jednu srdcovku - navařování a následné broušení: cca 20-30 tis. Kč; - výměna srdcovky za novou: několik 100 tis. Kč + nutné náklady na případnou neplánovanou výluku).
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy (Česká republika)
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel