Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vehicle-track Interaction by Passing through Turnouts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F09%3A00008801" target="_blank" >RIV/00216275:25510/09:00008801 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vehicle-track Interaction by Passing through Turnouts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For the quantification of vehicle dynamic effects at passing over turnouts at a higher speed there was developed a methodology for evaluating of acceleration measured on vehicle axle boxes. The methodology is based on statistical evaluation of a lateraland vertical acceleration measured values by passing over both critical parts of a turnout (tongue, frog).The created methodology was used for investigation of vehicle dynamic effects. There was found out longitudinal path of wheel passing over a frog area by kinematical analysis.In terms of tilting-body unit class 680 tests at a higher speed in curves of chosen track lines of 1st and 2nd corridor in Czech Republic there was carried out also verification of curved turnouts state according to methodologymentioned above with a view to possibility of speed increasing at curved throats of chosen stations. Lateral vehicle dynamic effects at passing over a curved turnout frog area were evaluated.

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicle-track Interaction by Passing through Turnouts

  • Popis výsledku anglicky

    For the quantification of vehicle dynamic effects at passing over turnouts at a higher speed there was developed a methodology for evaluating of acceleration measured on vehicle axle boxes. The methodology is based on statistical evaluation of a lateraland vertical acceleration measured values by passing over both critical parts of a turnout (tongue, frog).The created methodology was used for investigation of vehicle dynamic effects. There was found out longitudinal path of wheel passing over a frog area by kinematical analysis.In terms of tilting-body unit class 680 tests at a higher speed in curves of chosen track lines of 1st and 2nd corridor in Czech Republic there was carried out also verification of curved turnouts state according to methodologymentioned above with a view to possibility of speed increasing at curved throats of chosen stations. Lateral vehicle dynamic effects at passing over a curved turnout frog area were evaluated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th International Conference on Railway Bogies and Running Gears

  • ISBN

    978-963-420-977-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Budapest University of Technology and Economics

  • Místo vydání

    Budapešť

  • Místo konání akce

    Budapest, Hungary

  • Datum konání akce

    6. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku