Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Congestion charges as the rebulatory tool of a transport system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F10%3A39883375" target="_blank" >RIV/00216275:25510/10:39883375 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Congestion charges as the rebulatory tool of a transport system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Congestion increases private transport costs and contributes to the decline of public transport service. While these two phenomena are logically connected, in most cities they are institutionally and financially separated. In principle, vehicular users of congested urban road space should be charged a price at least equal to the short-run marginal cost of use, including congestion, road wear and tear, and environmental impacts. Charging for road infrastructure is the core of a strategy for both efficient allocation of resources and sustainable finance. Cordon pricing and tolling of specific roads can be a step in the right direction, but the long-term solution lies in more systematic fields and congestion charges are only the part of them. It is recognized that introducing these charges is quite difficult, requiring policy maturity at both city and national levels, and careful technical, administrative and political preparation.

  • Název v anglickém jazyce

    Congestion charges as the rebulatory tool of a transport system

  • Popis výsledku anglicky

    Congestion increases private transport costs and contributes to the decline of public transport service. While these two phenomena are logically connected, in most cities they are institutionally and financially separated. In principle, vehicular users of congested urban road space should be charged a price at least equal to the short-run marginal cost of use, including congestion, road wear and tear, and environmental impacts. Charging for road infrastructure is the core of a strategy for both efficient allocation of resources and sustainable finance. Cordon pricing and tolling of specific roads can be a step in the right direction, but the long-term solution lies in more systematic fields and congestion charges are only the part of them. It is recognized that introducing these charges is quite difficult, requiring policy maturity at both city and national levels, and careful technical, administrative and political preparation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 5th International Scientific Conference Theoretical and Practical Issues in Transport

  • ISBN

    978-80-7395-245-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    11. 2. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku