Innovative Approach to Determining Railway Line Capacity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F10%3A39883384" target="_blank" >RIV/00216275:25510/10:39883384 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Innovative Approach to Determining Railway Line Capacity
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution deals with critical assessment of used analytical and graphic-analytical methods for determining the lines capacity and of problems connected to the capacity formulation. Negative outcomes from executed case studies force us to investigate new approaches, which would result in more accurate capacity determination. Simulation models appear to be an appropriate tool allowing the investigation of the capacity of transport infrastructure in the interaction with the range of traffic. In caseof incongruity between the transport infrastructure and the range of traffic operation, the implementation of various arrangements including the economical assessment can be simulated by means of scenarios. At the end of the paper a short list of the experience with the application of simulation modelling on particular lines in the Czech Republic is presented.
Název v anglickém jazyce
Innovative Approach to Determining Railway Line Capacity
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with critical assessment of used analytical and graphic-analytical methods for determining the lines capacity and of problems connected to the capacity formulation. Negative outcomes from executed case studies force us to investigate new approaches, which would result in more accurate capacity determination. Simulation models appear to be an appropriate tool allowing the investigation of the capacity of transport infrastructure in the interaction with the range of traffic. In caseof incongruity between the transport infrastructure and the range of traffic operation, the implementation of various arrangements including the economical assessment can be simulated by means of scenarios. At the end of the paper a short list of the experience with the application of simulation modelling on particular lines in the Czech Republic is presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 5th International Scientific Conference Theoretical and Practical Issues in Transport
ISBN
978-80-7395-245-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
11. 2. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—