Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Approach to Creation of Computational Models of Tires for Stress-Strain Analyses and Possibilities in Verification Analyses with Experiments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39891996" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39891996 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Approach to Creation of Computational Models of Tires for Stress-Strain Analyses and Possibilities in Verification Analyses with Experiments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with approach of computational modeling of tires, which is oriented on the stress-strain analyses of tire-road interaction. The authors used the Finite Element Method (FEM) program ANSYS for computation. The combination of computational modeling with experimental approach is used for prediction real states of tires. The experiments of tires are necessary for verification analyses between computations by FEM and test data. The statical deformation characteristics of whole tires are necessary for verification analyses too. These data can be obtained from experiments by special test machine called statical adhesor. The creation computational models of tires are universal so "opened" for dynamic, thermal and modal analyses and their combination is possible.

  • Název v anglickém jazyce

    The Approach to Creation of Computational Models of Tires for Stress-Strain Analyses and Possibilities in Verification Analyses with Experiments

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with approach of computational modeling of tires, which is oriented on the stress-strain analyses of tire-road interaction. The authors used the Finite Element Method (FEM) program ANSYS for computation. The combination of computational modeling with experimental approach is used for prediction real states of tires. The experiments of tires are necessary for verification analyses between computations by FEM and test data. The statical deformation characteristics of whole tires are necessary for verification analyses too. These data can be obtained from experiments by special test machine called statical adhesor. The creation computational models of tires are universal so "opened" for dynamic, thermal and modal analyses and their combination is possible.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů