Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of FEA Tire Models and Statical Experiments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39893013" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39893013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of FEA Tire Models and Statical Experiments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with verification analyses between FEA computational models of tires and experiment date obtained by special test machine called statical adhesor. The combination of computational modeling with experimental approach is used for predictionreal states of tires. The authors are oriented to the stress-strain analyses of tire-road interaction namely. The Finite Element Method (FEM) program ANSYS used for computational modeling. The statical deformation characteristics of whole tires obtainedby statical adhesor, too. The creation computational models of tires must be universal so "opened" for dynamic, thermal and modal analyses and their combination is possible.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of FEA Tire Models and Statical Experiments

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with verification analyses between FEA computational models of tires and experiment date obtained by special test machine called statical adhesor. The combination of computational modeling with experimental approach is used for predictionreal states of tires. The authors are oriented to the stress-strain analyses of tire-road interaction namely. The Finite Element Method (FEM) program ANSYS used for computational modeling. The statical deformation characteristics of whole tires obtainedby statical adhesor, too. The creation computational models of tires must be universal so "opened" for dynamic, thermal and modal analyses and their combination is possible.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hutnické listy

  • ISSN

    0018-8069

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LXIV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    83-87

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus