Research of Conductive currents in Traction Drive with PMSM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39892921" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39892921 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Research of Conductive currents in Traction Drive with PMSM
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the significant results of the research of the conductive current harmonic spectrum in traction drive with permanent magnet synchronous motors (PMSM). The research was done in the experimental workplace with a real traction drive forwheel vehicles. The spectrums were analyzed by the specialized device on the basis of a central measuring station. The knowledge of marked subharmonic components of stator winding currents is the most significant finding of this research. The frequencies of these components are given by frequency multiples of mechanical speeds. The subharmonic components also pass to DC current at the traction inverter input site. This fact is particularly important from the viewpoint of legislative requirements to electromagnetic compatibility (EMC) of drive with railway interlocking devices.
Název v anglickém jazyce
Research of Conductive currents in Traction Drive with PMSM
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the significant results of the research of the conductive current harmonic spectrum in traction drive with permanent magnet synchronous motors (PMSM). The research was done in the experimental workplace with a real traction drive forwheel vehicles. The spectrums were analyzed by the specialized device on the basis of a central measuring station. The knowledge of marked subharmonic components of stator winding currents is the most significant finding of this research. The frequencies of these components are given by frequency multiples of mechanical speeds. The subharmonic components also pass to DC current at the traction inverter input site. This fact is particularly important from the viewpoint of legislative requirements to electromagnetic compatibility (EMC) of drive with railway interlocking devices.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP102%2F09%2FP253" target="_blank" >GP102/09/P253: Elektromagnetická kompatibilita trakčních pohonů se synchronními motory s permanentními magnety vůči napájecí síti a možnosti jejího zlepšení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
6th International Conference Advances in Mechatronics (AiM 2011)
ISBN
978-80-7231-847-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
Expertia, o.p.s.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
7. 12. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—