Interference in Power system for traction drive with PMSM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F12%3A86085202" target="_blank" >RIV/61989100:27240/12:86085202 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25510/12:39895352
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interference in Power system for traction drive with PMSM
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the significant results of the research of the current harmonic spectrum in traction drive with permanent magnet synchronous motors (PMSM). The research was done in the experimental workplace with a real traction drive for wheel vehicles. The spectrums were analyzed by the specialized device on the basis of a central measuring station. The knowledge of marked subharmonic components of stator winding currents is the most significant finding of this research. The frequencies of thesecomponents are given by frequency multiples of mechanical speeds. The subharmonic components also pass to DC current at the traction inverter input site. This fact is particularly important from the viewpoint of legislative requirements to electromagnetic compatibility (EMC) of drive with railway interlocking devices.
Název v anglickém jazyce
Interference in Power system for traction drive with PMSM
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the significant results of the research of the current harmonic spectrum in traction drive with permanent magnet synchronous motors (PMSM). The research was done in the experimental workplace with a real traction drive for wheel vehicles. The spectrums were analyzed by the specialized device on the basis of a central measuring station. The knowledge of marked subharmonic components of stator winding currents is the most significant finding of this research. The frequencies of thesecomponents are given by frequency multiples of mechanical speeds. The subharmonic components also pass to DC current at the traction inverter input site. This fact is particularly important from the viewpoint of legislative requirements to electromagnetic compatibility (EMC) of drive with railway interlocking devices.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030391" target="_blank" >TA01030391: Výzkum jízdních vlastností a řízení pohonů trakčních kolejových vozidel s nezávisle otáčivými koly.</a><br>
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Przeglad elektrotechniczny
ISSN
0033-2097
e-ISSN
—
Svazek periodika
88
Číslo periodika v rámci svazku
9a/2012
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
204-207
Kód UT WoS článku
000308318000045
EID výsledku v databázi Scopus
—