Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DETAILED ANALYSIS OF ACCELERATION SIGNAL MEASURED ON THE WHEELSET AXLE BOX IN THE COURSE OF PASSING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39894511" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39894511 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DETAILED ANALYSIS OF ACCELERATION SIGNAL MEASURED ON THE WHEELSET AXLE BOX IN THE COURSE OF PASSING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with an extended analysis of the acceleration signal measured on an wheelset axle box of a vehicle passing over a turnout frog area, i.e. 5m distance where a wheel is leaving a wing rail and running to a frog tip. It is a place of happening of increased dynamical response of the vehicle. The measured acceleration signal is characterized by a specific character there in comparison with e.g. straight track. The analysis is concentrated to several fields. A method of the acceleration sensing, a possibility and a necessity of the signal procesing and factors influenced the character of the signal is under investigation. Results of the made analysis shows that the vertical accelerate signals measured on the wheelset axle boxes during passingof the vehicle over the turnout frog area and processed in the same way are unchangeable. Only a peak-to-peak distance is changing in dependence on a weight of the experimental vehicle, a speed and a direction of passing over the turnout

  • Název v anglickém jazyce

    DETAILED ANALYSIS OF ACCELERATION SIGNAL MEASURED ON THE WHEELSET AXLE BOX IN THE COURSE OF PASSING

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with an extended analysis of the acceleration signal measured on an wheelset axle box of a vehicle passing over a turnout frog area, i.e. 5m distance where a wheel is leaving a wing rail and running to a frog tip. It is a place of happening of increased dynamical response of the vehicle. The measured acceleration signal is characterized by a specific character there in comparison with e.g. straight track. The analysis is concentrated to several fields. A method of the acceleration sensing, a possibility and a necessity of the signal procesing and factors influenced the character of the signal is under investigation. Results of the made analysis shows that the vertical accelerate signals measured on the wheelset axle boxes during passingof the vehicle over the turnout frog area and processed in the same way are unchangeable. Only a peak-to-peak distance is changing in dependence on a weight of the experimental vehicle, a speed and a direction of passing over the turnout

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B, The Jan Perner Transport Faculty

  • ISSN

    1211-6610

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2010

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    61-74

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus