Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling compensation policy for quality and delay deterioration in rail transport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39896303" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39896303 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.fpz.unizg.hr/traffic/index.php/PROMTT/article/view/331" target="_blank" >http://www.fpz.unizg.hr/traffic/index.php/PROMTT/article/view/331</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v25i3.331" target="_blank" >10.7307/ptt.v25i3.331</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling compensation policy for quality and delay deterioration in rail transport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the customers' claims on provided services during train delay in personal railway transport. There is comparison between the situation in the Czech Republic (Brno main station) and Austria (Wien Westbahnhof) in the paper. The development of the compensation policy cannot be based only on customer requirements. If the railway company focuses on providing compensation for delays, it must follow its economic balance. However, as the passengers' opinion survey showed, the negative impact of delays can be reduced by providing adequate information to passengers. Based on the passengers' opinion survey, it is necessary to consider the Regulation 1371/2007/ES as the minimum of the possible and on the basis of this reasoning to compile a compensation policy. The costs associated with compensation for the delay should be divided according to the causes of the delay among the individual culprits, so that railway undertakings bear the responsibility even for delays arising fro

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling compensation policy for quality and delay deterioration in rail transport

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the customers' claims on provided services during train delay in personal railway transport. There is comparison between the situation in the Czech Republic (Brno main station) and Austria (Wien Westbahnhof) in the paper. The development of the compensation policy cannot be based only on customer requirements. If the railway company focuses on providing compensation for delays, it must follow its economic balance. However, as the passengers' opinion survey showed, the negative impact of delays can be reduced by providing adequate information to passengers. Based on the passengers' opinion survey, it is necessary to consider the Regulation 1371/2007/ES as the minimum of the possible and on the basis of this reasoning to compile a compensation policy. The costs associated with compensation for the delay should be divided according to the causes of the delay among the individual culprits, so that railway undertakings bear the responsibility even for delays arising fro

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Promet - Traffic & Transportation

  • ISSN

    0353-5320

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    235-244

  • Kód UT WoS článku

    000321936500005

  • EID výsledku v databázi Scopus