Citlivostní analýza vlivu parametrů pojezdu na dynamické vlastnosti elektrické lokomotivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39896682" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39896682 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Citlivostní analýza vlivu parametrů pojezdu na dynamické vlastnosti elektrické lokomotivy
Popis výsledku v původním jazyce
Jízdní a vodicí vlastnosti kolejového vozidla jsou ovlivněny mnoha parametry; na straně vozidla jde zejména o rozměrové a hmotnostní parametry vozidla a charakteristiky vazeb použitých v konstrukci pojezdu. Tento příspěvek se zabývá vlivem parametrů pojezdu na dynamické vlastnosti vozidla. Pomocí simulačních výpočtů jízdy vozidla je zde na příkladu elektrické lokomotivy kvantifikován vliv nejdůležitějších parametrů (podélná a příčná tuhost vedení dvojkolí a sekundárního vypružení, rozvor podvozku, vzdálenost otočných čepů) na kvazistatické vodicí síly v obloucích malých poloměrů a na stabilitu jízdy v přímé koleji.
Název v anglickém jazyce
Sensitivity analysis of running gear parameters on dynamic behaviour of an electric locomotive
Popis výsledku anglicky
Running and guiding behaviour of a rail vehicle is influenced with many parameters, from the point of view of the vehicle especially dimensional and mass parameters of the vehicle and characteristics of joints used in the running gear. This paper deals with the influence of the running gear parameters on dynamic behaviour of the vehicle. By means of computer simulations of vehicle run, the influence of the most important parameters (longitudinal and lateral stiffness of wheelset guiding and secondary suspension, bogie wheelbase, distance between bogie pivots) on the quasistatic guiding forces acting between wheels and rails in small radius curves and on the stability of run in a straight track are quantified on example of an electric locomotive.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXI. konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech 2013, Sborník příspěvků
ISBN
978-80-7395-676-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
85-92
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Česká Třebová
Datum konání akce
18. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000371548300011