Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Citlivostní analýza vlivu parametrů pojezdu na dynamické vlastnosti elektrické lokomotivy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39896682" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39896682 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Citlivostní analýza vlivu parametrů pojezdu na dynamické vlastnosti elektrické lokomotivy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jízdní a vodicí vlastnosti kolejového vozidla jsou ovlivněny mnoha parametry; na straně vozidla jde zejména o rozměrové a hmotnostní parametry vozidla a charakteristiky vazeb použitých v konstrukci pojezdu. Tento příspěvek se zabývá vlivem parametrů pojezdu na dynamické vlastnosti vozidla. Pomocí simulačních výpočtů jízdy vozidla je zde na příkladu elektrické lokomotivy kvantifikován vliv nejdůležitějších parametrů (podélná a příčná tuhost vedení dvojkolí a sekundárního vypružení, rozvor podvozku, vzdálenost otočných čepů) na kvazistatické vodicí síly v obloucích malých poloměrů a na stabilitu jízdy v přímé koleji.

  • Název v anglickém jazyce

    Sensitivity analysis of running gear parameters on dynamic behaviour of an electric locomotive

  • Popis výsledku anglicky

    Running and guiding behaviour of a rail vehicle is influenced with many parameters, from the point of view of the vehicle especially dimensional and mass parameters of the vehicle and characteristics of joints used in the running gear. This paper deals with the influence of the running gear parameters on dynamic behaviour of the vehicle. By means of computer simulations of vehicle run, the influence of the most important parameters (longitudinal and lateral stiffness of wheelset guiding and secondary suspension, bogie wheelbase, distance between bogie pivots) on the quasistatic guiding forces acting between wheels and rails in small radius curves and on the stability of run in a straight track are quantified on example of an electric locomotive.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXI. konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech 2013, Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-7395-676-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    85-92

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Česká Třebová

  • Datum konání akce

    18. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000371548300011