Posouzení vlivu uvolněného pohonu na dynamické vlastnosti elektrické lokomotivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900730" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900730 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Posouzení vlivu uvolněného pohonu na dynamické vlastnosti elektrické lokomotivy
Popis výsledku v původním jazyce
Tato zpráva obsahuje výsledky simulačních výpočtů jízdních vlastností univerzální elektrické lokomotivy, která s určitými konstrukčními úpravami vychází z typu ŠKODA 109E, s cílem posoudit vliv navržených úprav na dynamické vlastnosti vozidla, zejména pak na jeho stabilitu. Pozornost je zde věnována především úpravám v oblasti zavěšení pohonné jednotky na rám podvozku; doplněna je však také analýza vlivu dalších parametrů pojezdu vozidla, konkrétně rozvoru podvozku a tuhosti vedení dvojkolí. Veškeré simulační výpočty, prezentované v této práci, byly prováděny s využitím programového systému SJKV, vyvíjeného na Dislokovaném pracovišti Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice.
Název v anglickém jazyce
The assessment of influence of pendulous traction drive on dynamic behaviour of an electric locomotive
Popis výsledku anglicky
This report contains results of simulations of running performance of a universal electric locomotive, which is based (with application of certain constructional modifications) on the type ŠKODA 109E. The aim of this report is to assess the influence of the proposed constructional modifications on dynamic behaviour of the vehicle, especially on its stability. The attention is paid especially to the modifications concerning suspension of the traction motors in the bogie frame; an analysis of influence of another parameters of the running gear (bogie wheelbase, stiffness of wheelset guiding) is also performed. All the simulations were performed by means of the multi-body simulation tool "SJKV", which is being developed at the Detached Branch of the Jan Perner Transport Faculty of the University of Pardubice (CZ).
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů