Simulační výpočty pro hodnocení bezpečnosti nákladního vozu proti vykolejení (etapa 3)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F18%3A39913788" target="_blank" >RIV/00216275:25510/18:39913788 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulační výpočty pro hodnocení bezpečnosti nákladního vozu proti vykolejení (etapa 3)
Popis výsledku v původním jazyce
Tato zpráva obsahuje především výsledky simulačních výpočtů průjezdu několik konkrétních nákladních vozů vybavených podvozky typu Y25 nepřevýšeným obloukem o poloměru 150 m rychlostí 5 km/h, k čemuž je využit programový systém SJKV, vyvíjený na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice. Výsledky provedených simulačních výpočtů jsou porovnávány s výsledky měření realizovaných s příslušnými vozy s cílem validovat výpočtový model, resp. prokázat jeho vypovídací schopnost za účelem náhrady měření vodicích sil, které využívá metoda č. 2 dle EN 14363 pro posuzování kvazistatické bezpečnosti proti vykolejení, právě simulačními výpočty vodicích vlastností vozidla.
Název v anglickém jazyce
Simulations for assessment of safety against derailment of a freight wagon (stage 3)
Popis výsledku anglicky
This report contains especially the results of simulations of run of few freight wagons with Y25 bogies through a curve with radius of 150 m at the speed of 5 kmph. The simulations were performed at the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice with using of the multi-body simulation tool SJKV. The simulation results are compared with results of measurements realized with relevant wagons in order to validate the computational model and prove its applicability for replacement of guiding force measurement (in framework of the method No. 2 according to the EN 14363 for assessment of the quasistatic safety against derailment) by means of the simulations.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH01010529" target="_blank" >TH01010529: Pokročilé postupy stacionárních zkoušek kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů