Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulační výpočty pro hodnocení bezpečnosti nákladního vozu proti vykolejení (etapa 3)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F18%3A39913788" target="_blank" >RIV/00216275:25510/18:39913788 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Simulační výpočty pro hodnocení bezpečnosti nákladního vozu proti vykolejení (etapa 3)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato zpráva obsahuje především výsledky simulačních výpočtů průjezdu několik konkrétních nákladních vozů vybavených podvozky typu Y25 nepřevýšeným obloukem o poloměru 150 m rychlostí 5 km/h, k čemuž je využit programový systém SJKV, vyvíjený na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice. Výsledky provedených simulačních výpočtů jsou porovnávány s výsledky měření realizovaných s příslušnými vozy s cílem validovat výpočtový model, resp. prokázat jeho vypovídací schopnost za účelem náhrady měření vodicích sil, které využívá metoda č. 2 dle EN 14363 pro posuzování kvazistatické bezpečnosti proti vykolejení, právě simulačními výpočty vodicích vlastností vozidla.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulations for assessment of safety against derailment of a freight wagon (stage 3)

  • Popis výsledku anglicky

    This report contains especially the results of simulations of run of few freight wagons with Y25 bogies through a curve with radius of 150 m at the speed of 5 kmph. The simulations were performed at the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice with using of the multi-body simulation tool SJKV. The simulation results are compared with results of measurements realized with relevant wagons in order to validate the computational model and prove its applicability for replacement of guiding force measurement (in framework of the method No. 2 according to the EN 14363 for assessment of the quasistatic safety against derailment) by means of the simulations.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH01010529" target="_blank" >TH01010529: Pokročilé postupy stacionárních zkoušek kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů