Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulační výpočty pro hodnocení bezpečnosti nákladního vozu proti vykolejení (etapa 2)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39911998" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39911998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Simulační výpočty pro hodnocení bezpečnosti nákladního vozu proti vykolejení (etapa 2)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato zpráva navazuje na loňskou zprávu z první etapy realizace simulačních výpočtů a obsahuje zejména výsledky simulačních výpočtů metody č. 1 dle EN 14363 pro případ kotlového vozu vybaveného podvozky Y25, provedených na Dopravní fakultě Jana Pernera s využitím programového systému SJKV. Na rozdíl od simulací realizovaných v předchozí etapě byly příslušné výpočty prováděny s uvažováním účinků suchého tření ve vazbách modelu vozidla, které byly pro tyto účely příslušným způsobem modifikovány, a především byla provedena validace modelu porovnáním výsledků simulačních výpočtů s výsledky měření provedeného s reálným vozidlem ve zkušebně TÜV SÜD Rail v Görlitz v květnu 2017.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulations for assessment of safety against derailment of a freight wagon (stage 2)

  • Popis výsledku anglicky

    This report follows up the last year&apos;s report from the first stage of realization of computer simulations and contains especially the results of simulations of the method No. 1 of assessment of the quasistatic safety against derailment according to the EN 14363 for a tank wagon with Y25 bogies. The simulations were performed at the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice with using of the multi-body simulation tool SJKV. The simulations were performed with the mathematical model of the vehicle considering dry friction effects in joints; for these purposes, the joint models were modified in relevant way. The attention is also paid to model validation based on comparison of simulation results with results of measurements performed with a real tank wagon at the test facility of TÜV SÜD Rail in Görlitz (Germany) in May 2017.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH01010529" target="_blank" >TH01010529: Pokročilé postupy stacionárních zkoušek kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů