Simulační výpočty pro hodnocení bezpečnosti nákladního vozu proti vykolejení (etapa 2)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39911998" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39911998 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulační výpočty pro hodnocení bezpečnosti nákladního vozu proti vykolejení (etapa 2)
Popis výsledku v původním jazyce
Tato zpráva navazuje na loňskou zprávu z první etapy realizace simulačních výpočtů a obsahuje zejména výsledky simulačních výpočtů metody č. 1 dle EN 14363 pro případ kotlového vozu vybaveného podvozky Y25, provedených na Dopravní fakultě Jana Pernera s využitím programového systému SJKV. Na rozdíl od simulací realizovaných v předchozí etapě byly příslušné výpočty prováděny s uvažováním účinků suchého tření ve vazbách modelu vozidla, které byly pro tyto účely příslušným způsobem modifikovány, a především byla provedena validace modelu porovnáním výsledků simulačních výpočtů s výsledky měření provedeného s reálným vozidlem ve zkušebně TÜV SÜD Rail v Görlitz v květnu 2017.
Název v anglickém jazyce
Simulations for assessment of safety against derailment of a freight wagon (stage 2)
Popis výsledku anglicky
This report follows up the last year's report from the first stage of realization of computer simulations and contains especially the results of simulations of the method No. 1 of assessment of the quasistatic safety against derailment according to the EN 14363 for a tank wagon with Y25 bogies. The simulations were performed at the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice with using of the multi-body simulation tool SJKV. The simulations were performed with the mathematical model of the vehicle considering dry friction effects in joints; for these purposes, the joint models were modified in relevant way. The attention is also paid to model validation based on comparison of simulation results with results of measurements performed with a real tank wagon at the test facility of TÜV SÜD Rail in Görlitz (Germany) in May 2017.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH01010529" target="_blank" >TH01010529: Pokročilé postupy stacionárních zkoušek kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů