Optimalizace jízdních vlastností moderního hnacího kolejového vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39902381" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39902381 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimalizace jízdních vlastností moderního hnacího kolejového vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z výsledků projektu CKDV, kterých má být v roce 2016 dosaženo, je i optimalizace jízdních vlastností moderního hnacího kolejového vozidla se zaměřením zejména na posouzení vlivu mezipodvozkové vazby na jízdní a vodicí vlastnosti lokomotivy. Postupný vývoj při řešení projektu však ukázal, že mezipodvozková vazba je z hlediska silových účinků vozidla na infrastrukturu problematická a že její přínosy ke zlepšení vodicích vlastností vozidla jsou omezené. Tato zpráva shrnuje zdůvodnění tohoto závěru. Namísto systému mezipodvozkové vazby proto byla věnována pozornost dalšímu technickému řešení, které bylo v rámci řešení projektu ve spolupráci společnosti ŠKODA TRANSPORTATION a Dopravní fakulty Jana Pernera (DFJP) Univerzity Pardubice podrobněji rozpracováno, a které se ukazuje jako velmi efektivní z hlediska optimalizace jízdních vlastností hnacího vozidla v přímé koleji při vyšších rychlostech, tedy z hlediska stability jízdy vozidla. Tímto řešením je aplikace tzv. kyvného pohonu. V této zprávě jsou proto shrnuty závěry, jež plynou ze simulačních výpočtů jízdy elektrické lokomotivy s takto řešeným pohonem.
Název v anglickém jazyce
Optimization of running behaviour of a modern railway traction vehicle
Popis výsledku anglicky
One of the outputs of the project "Competence Centre of Railway Vehicles", which should be reached in 2016, is an optimization of running behaviour of a modern railway traction vehicle, focused especially on assessment of influence of a bogie coupling. However, the progress at the solving of the project showed that the bogie coupling is problematic from the point of view of force effects of the vehicle on the railway infrastructure and its contribution to the improvement of guiding behaviour of the vehicle is limited. This report summarizes a substantiation of this result. Therefore, the attention was paid to another technical solution instead of the bogie coupling. It is a so-called pendulum traction drive, which was worked up in framework of cooperation of the company ŠKODA TRANSPORTATION and the Jan Perner Transport Faculty (DFJP) of the University of Pardubice and which seems to be an effective solution how to reach a significant improvement of stability of the vehicle at higher speed. This report summarizes results which follow from simulations of running behaviour of an electric locomotive equipped with the direct pendulum traction drive.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů