Dynamic wheelset drive load of the railway vehicle caused by short-circuit motor moment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F09%3A00502117" target="_blank" >RIV/49777513:23210/09:00502117 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic wheelset drive load of the railway vehicle caused by short-circuit motor moment
Popis výsledku v původním jazyce
The paper delas with mathematical modelling of dynamic response of the railway wheelset drives caused by short-circuit traction motor torgue. The individual wheelset drive with hollow graduated shaft is one of subsystems of the two-axled vehicle bogie with two wheelset drives. The model respects the viscoelastic suspension of the both engine stators with gear housing mounted on the bogie frame and all other couplings among bogie drive components. The dynamic response is investigated in dependence on longitudinal creepage and forward velocity of the vehicle at the moment of the sudden short-circuit in one asynchronous traction motor. The method is applied to bogie of the electric locomotive developed for speed about 200 km/h by the company ŠKODA TRANSPORTATION, s.r.o. The wheelset drive vibration is confronted with stability conditions of the whole bogie.
Název v anglickém jazyce
Dynamic wheelset drive load of the railway vehicle caused by short-circuit motor moment
Popis výsledku anglicky
The paper delas with mathematical modelling of dynamic response of the railway wheelset drives caused by short-circuit traction motor torgue. The individual wheelset drive with hollow graduated shaft is one of subsystems of the two-axled vehicle bogie with two wheelset drives. The model respects the viscoelastic suspension of the both engine stators with gear housing mounted on the bogie frame and all other couplings among bogie drive components. The dynamic response is investigated in dependence on longitudinal creepage and forward velocity of the vehicle at the moment of the sudden short-circuit in one asynchronous traction motor. The method is applied to bogie of the electric locomotive developed for speed about 200 km/h by the company ŠKODA TRANSPORTATION, s.r.o. The wheelset drive vibration is confronted with stability conditions of the whole bogie.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied and Computational Mechanics
ISSN
1802-680X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—