Simulační výpočty jízdy kolejového vozidla DS2000 AC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F23%3A39921069" target="_blank" >RIV/00216275:25510/23:39921069 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulační výpočty jízdy kolejového vozidla DS2000 AC
Popis výsledku v původním jazyce
Tato zpráva je závěrečnou zprávou o výsledcích výzkumu a shrnuje výsledky provedených simulačních výpočtů jízdy kolejového vozidla DS2000 AC, vyvíjeného společností CZ LOKO, a.s. Předmětem tohoto výzkumného úkolu (smluvního výzkumu) jsou: ověření vodicích vlastností lokomotivy v obloucích malých poloměrů, ověření stability jízdy vozidla, analýza zatěžování prvků vypružení (zejména sekundárních pružin) v různých provozních situacích, experimentální zjišťování charakteristik (tj. příčné a osové tuhosti) závěsu trakčního motoru v rámu podvozku. První tři dílčí úkoly byly realizovány s využitím simulačních výpočtů jízdy kolejového vozidla, k čemuž byla vyvinuta nová verze programového systému SJKV. Experimentální zjišťování tuhostních charakteristik závěsu trakčního motoru bylo realizováno v podmínkách Dynamického zkušebního stavu DFJP, umístěného ve Výukovém a výzkumném centru v Doubravicích. Výsledky provedených experimentů byly využity jako vstupy do simulačních výpočtů jízdy vozidla.
Název v anglickém jazyce
Simulations of running performance of DS2000 AC railway vehicle
Popis výsledku anglicky
This report is a final report summarizing research results and results of multi-body simulations of running performance of DS2000 AC railway vehicle, which is being developed by CZ LOKO company. The subjects of this conctractual research are: verification of guiding behaviour of the locomotive in small-radius curves, verification of running stability, analysis of loading of suspension elements (especially secondary flexi-coil springs) in various operational conditions, experimental determination of stiffness characteristics of traction motor suspension within the bogie frame. The first three tasks were realized by means of multi-body simulations of railway vehicle running performance with using of a new version of the simulation tool SJKV. The experimental determination of stiffness characteristics of traction motor suspension was realized in conditions of dynamic test stand at the Educational and Research Centre in Transport; its results were used as input data into the multi-body simulations.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
103
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
CZ LOKO, a.s.
Verze
—