Optimalizace kostry kapoty diesel elektrické lokomotivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39896980" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39896980 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimalizace kostry kapoty diesel elektrické lokomotivy
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá výpočtem pevnosti nové konstrukce kostry kapoty železniční diesel elektrické lokomotivy. Kostra kapoty je zatížená setrvačnými účinky vyvolanými předepsaným zrychlením. Jednotlivé části kapoty podléhají ustanovením normy pro železniční aplikace ČSN EN 12663?1. Numerické analýzy jsou provedeny v MKP programu COSMOSWorks. V první části článku je analyzováno původní konstrukční řešení. V další části jsou na základě výsledků navrženy konstrukční úpravy. Únosnost nové konstrukce kostrykapoty je ověřena pomocí numerické analýzy. Výsledky nové konstrukce jsou porovnány s původní konstrukcí kapoty.
Název v anglickém jazyce
Optimization of the Hood of Diesel Electric Locomotive
Popis výsledku anglicky
The new construction of hood of diesel electric locomotive is analyzed in this paper. The whole construction is loaded by inertia effects caused by prescribed acceleration. The parts of the hood are subject to the standards for railway applications CSN EN 12663-1. Numerical analyses are performed by FEM computer program COSMOSWorks. The original construction of hood is analyzed in first part of this paper. Structural changes are proposed in the next part of this article. Carrying capacity of the new construction of hood is verified by a numerical analysis. The results of the new construction are compared with the original construction of hood.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - technické univerzity Ostrava, Řada strojní
ISSN
1210-0471
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
125-130
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—