Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proposal of a new method for strength evaluating of construction of railway vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39901184" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39901184 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s40430-016-0550-6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s40430-016-0550-6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s40430-016-0550-6" target="_blank" >10.1007/s40430-016-0550-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Proposal of a new method for strength evaluating of construction of railway vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents two methods for evaluating the strength of the hood of railway locomotives. The hood is subject to the European standards for railway applications EN 12663-1 Railway applications Structural requirements of railway vehicle bodies Part 1: Locomotives and passenger rolling stock. Czech Standards Institute (2010). The first method is based on the European standard for railway applications EN 12663-1 Railway applications Structural requirements of railway vehicle bodies Part 1: Locomotives and passenger rolling stock. Czech Standards Institute (2010). This method is based on the principle of evaluation of the pseudo-elastic stress. The second method uses the results of geometrically and materially nonlinear numerical analyses. The second method is based on the knowledge of modern science and technology. Structural strength is then evaluated from the real limit state. Using both methods for strength evaluating is shown in this paper (strength evaluation of hood of diesel electric locomotive). The original construction of the hood is analyzed in the first part of this paper. Structural changes are proposed in the next part of this article. The carrying capacity of the new construction of the hood is verified by a numerical analysis. The results of the new construction are compared with the original construction of the hood

  • Název v anglickém jazyce

    Proposal of a new method for strength evaluating of construction of railway vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents two methods for evaluating the strength of the hood of railway locomotives. The hood is subject to the European standards for railway applications EN 12663-1 Railway applications Structural requirements of railway vehicle bodies Part 1: Locomotives and passenger rolling stock. Czech Standards Institute (2010). The first method is based on the European standard for railway applications EN 12663-1 Railway applications Structural requirements of railway vehicle bodies Part 1: Locomotives and passenger rolling stock. Czech Standards Institute (2010). This method is based on the principle of evaluation of the pseudo-elastic stress. The second method uses the results of geometrically and materially nonlinear numerical analyses. The second method is based on the knowledge of modern science and technology. Structural strength is then evaluated from the real limit state. Using both methods for strength evaluating is shown in this paper (strength evaluation of hood of diesel electric locomotive). The original construction of the hood is analyzed in the first part of this paper. Structural changes are proposed in the next part of this article. The carrying capacity of the new construction of the hood is verified by a numerical analysis. The results of the new construction are compared with the original construction of the hood

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering

  • ISSN

    1678-5878

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    235-244

  • Kód UT WoS článku

    000389988800017

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85002665336