Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strength control of the hood of diesel electric locomotive

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39897039" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39897039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/10195/54120" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10195/54120</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strength control of the hood of diesel electric locomotive

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents two methods for evaluating strength of hood railway locomotives. The hood is subject to the standards for railway applications ČSN EN 12663-1. The first method is anchored in the standard for rail applications ČSN EN 12663-1. This method is based on the principle of evaluation of the pseudo-elastic stress. The second method uses the results of nonlinear numerical analyzes GMNA. The second method is based on the knowledge of modern science and technology. Structural strength is thenevaluated from the real limit state. The results in this article are used for the structural design modifications to the existing hood.

  • Název v anglickém jazyce

    Strength control of the hood of diesel electric locomotive

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents two methods for evaluating strength of hood railway locomotives. The hood is subject to the standards for railway applications ČSN EN 12663-1. The first method is anchored in the standard for rail applications ČSN EN 12663-1. This method is based on the principle of evaluation of the pseudo-elastic stress. The second method uses the results of nonlinear numerical analyzes GMNA. The second method is based on the knowledge of modern science and technology. Structural strength is thenevaluated from the real limit state. The results in this article are used for the structural design modifications to the existing hood.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B, The Jan Perner Transport Faculty

  • ISSN

    1211-6610

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    říjen 2013

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    205-219

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus