Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Synchronizace času mezi navazujícími linkami v taktové dopravě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39897533" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39897533 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Synchronizace času mezi navazujícími linkami v taktové dopravě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku je prezentován matematický model sestavený autory pro určení optimálního času na přestup mezi dvěma linkami, které jezdí ve shodných intervalech. Cestovní rychlost je jedním z hlavních atributů určujících atraktivitu veřejné hromadné dopravy. Včlánku je kladen důraz na srovnání celkových časových ztrát způsobených zbytečným čekáním způsobených snahou o maximalizaci spolehlivosti přestupu a časových ztrát způsobených tím, že cestujícímu spoj ujede. Matematický model se opírá o statistická datazískaná dlouhodobým sledováním jednotlivých spojů a poměru přestupujících a nepřestupujících cestujících ve spojích.

  • Název v anglickém jazyce

    Time synchronization between successive lines in the tact transport

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents an established mathematical model to determine the optimal time to change between two lines, which run at equal intervals. Cruising speed is one of the main attributes determining the attractiveness of public transport. In this article we focus on the comparison of the total time lost due to unnecessary waiting caused by an attempt to maximize the reliability of the transfer and loss of time caused by the passenger missing their connections. The mathematical model is based on a statistical data obtained through long-term monitoring of individual connections and the ratio of passengers changing connections in hubs or not taking any connections.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Verejná osobná doprava 2013 - zborník

  • ISBN

    978-80-89565-10-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    155-158

  • Název nakladatele

    Kongres STUDIO

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    24. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku