Synchronizace času mezi navazujícími linkami v taktové dopravě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39897533" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39897533 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Synchronizace času mezi navazujícími linkami v taktové dopravě
Popis výsledku v původním jazyce
V článku je prezentován matematický model sestavený autory pro určení optimálního času na přestup mezi dvěma linkami, které jezdí ve shodných intervalech. Cestovní rychlost je jedním z hlavních atributů určujících atraktivitu veřejné hromadné dopravy. Včlánku je kladen důraz na srovnání celkových časových ztrát způsobených zbytečným čekáním způsobených snahou o maximalizaci spolehlivosti přestupu a časových ztrát způsobených tím, že cestujícímu spoj ujede. Matematický model se opírá o statistická datazískaná dlouhodobým sledováním jednotlivých spojů a poměru přestupujících a nepřestupujících cestujících ve spojích.
Název v anglickém jazyce
Time synchronization between successive lines in the tact transport
Popis výsledku anglicky
This article presents an established mathematical model to determine the optimal time to change between two lines, which run at equal intervals. Cruising speed is one of the main attributes determining the attractiveness of public transport. In this article we focus on the comparison of the total time lost due to unnecessary waiting caused by an attempt to maximize the reliability of the transfer and loss of time caused by the passenger missing their connections. The mathematical model is based on a statistical data obtained through long-term monitoring of individual connections and the ratio of passengers changing connections in hubs or not taking any connections.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Verejná osobná doprava 2013 - zborník
ISBN
978-80-89565-10-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
155-158
Název nakladatele
Kongres STUDIO
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
24. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—