Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design of Optimization Model for Network Coordination of Public Transport Connections with Periodically Alternating Headway

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F22%3A10251311" target="_blank" >RIV/61989100:27230/22:10251311 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/22:00362766

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mme2022.vspj.cz/download/proceedings-4.pdf" target="_blank" >https://mme2022.vspj.cz/download/proceedings-4.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design of Optimization Model for Network Coordination of Public Transport Connections with Periodically Alternating Headway

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The basic aspect of public transport in terms of its use must be its attractiveness for passengers. If it is not possible to provide a direct connection for each passenger, discomfort must be minimized for passengers who will have to change during the transport process. Their discomfort can be reduced by shortening the time they must wait for the consequent connection. Reducing the waiting time during transfers can be achieved mainly by a higher level of network coordination of connections. The given problem can be solved as an optimization task. The motivation for the article is the specific nature of the timing of connections in the Prague public transport system, where coordination between subway and bus lines is required on weekends. For the bus lines, the so-called periodically alternating headway is applied on weekends. The connections are run at 7- and 8-minute headways, and this sequence is repeated regularly throughout the weekend. The optimization criterion is the total time loss of transferring passengers in all transfer nodes. The value of the total time loss is minimized. The computational experiment was realized in the Xpress-IVE optimization software.

  • Název v anglickém jazyce

    Design of Optimization Model for Network Coordination of Public Transport Connections with Periodically Alternating Headway

  • Popis výsledku anglicky

    The basic aspect of public transport in terms of its use must be its attractiveness for passengers. If it is not possible to provide a direct connection for each passenger, discomfort must be minimized for passengers who will have to change during the transport process. Their discomfort can be reduced by shortening the time they must wait for the consequent connection. Reducing the waiting time during transfers can be achieved mainly by a higher level of network coordination of connections. The given problem can be solved as an optimization task. The motivation for the article is the specific nature of the timing of connections in the Prague public transport system, where coordination between subway and bus lines is required on weekends. For the bus lines, the so-called periodically alternating headway is applied on weekends. The connections are run at 7- and 8-minute headways, and this sequence is repeated regularly throughout the weekend. The optimization criterion is the total time loss of transferring passengers in all transfer nodes. The value of the total time loss is minimized. The computational experiment was realized in the Xpress-IVE optimization software.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000043" target="_blank" >CK01000043: Systém pro podporu síťové časové koordinace spojů v přestupních uzlech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    40th International Conference Mathematical Methods in Economics 2022 : Proceedings : College of Polytechnics Jihlava : 7 – 9 September 2022, Jihlava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-88064-62-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    366-373

  • Název nakladatele

    College of Polytechnics Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    7. 10. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku