Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design of Optimization Model for Network Coordination of Transfers Between Connections - Line Network with Application of Homogeneous Headway

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F22%3A10251310" target="_blank" >RIV/61989100:27230/22:10251310 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/22:00362761

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.fhi.sk/files/katedry/kove/ssov/VKOXXI/Zbornik2022.pdf" target="_blank" >http://www.fhi.sk/files/katedry/kove/ssov/VKOXXI/Zbornik2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design of Optimization Model for Network Coordination of Transfers Between Connections - Line Network with Application of Homogeneous Headway

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The basic aspect of public transport in terms of its use must be its attractiveness to passengers. Attractiveness is characterized by many factors. One of them is, for example, the offer of a direct connection. However, it is not always possible to provide a direct connection. In this case, passenger transfers cannot be avoided. During transfers, it is important that passengers do not wait unnecessarily for consecutive connections. The presented article deals with the issue of network coordination of tram connections in the Ostrava public transport system. The optimization criterion is the total time loss of transferring passengers in all nodes in which there is a transfer between tram lines.

  • Název v anglickém jazyce

    Design of Optimization Model for Network Coordination of Transfers Between Connections - Line Network with Application of Homogeneous Headway

  • Popis výsledku anglicky

    The basic aspect of public transport in terms of its use must be its attractiveness to passengers. Attractiveness is characterized by many factors. One of them is, for example, the offer of a direct connection. However, it is not always possible to provide a direct connection. In this case, passenger transfers cannot be avoided. During transfers, it is important that passengers do not wait unnecessarily for consecutive connections. The presented article deals with the issue of network coordination of tram connections in the Ostrava public transport system. The optimization criterion is the total time loss of transferring passengers in all nodes in which there is a transfer between tram lines.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000043" target="_blank" >CK01000043: Systém pro podporu síťové časové koordinace spojů v přestupních uzlech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Quantitative Methods in Economics : Multiple Criteria Decision Making XXI : proceedings of the international scientific conference : 25th May - 27th May 2022, Púchov, Slovakia

  • ISBN

    978-80-89962-93-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    188-195

  • Název nakladatele

    Letra Edu

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Púchov

  • Datum konání akce

    25. 5. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku