Design of Optimization Model for Network Coordination of Transfers Between Connections - Line Network with Application of Homogeneous Headway
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F22%3A10251310" target="_blank" >RIV/61989100:27230/22:10251310 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/22:00362761
Výsledek na webu
<a href="http://www.fhi.sk/files/katedry/kove/ssov/VKOXXI/Zbornik2022.pdf" target="_blank" >http://www.fhi.sk/files/katedry/kove/ssov/VKOXXI/Zbornik2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of Optimization Model for Network Coordination of Transfers Between Connections - Line Network with Application of Homogeneous Headway
Popis výsledku v původním jazyce
The basic aspect of public transport in terms of its use must be its attractiveness to passengers. Attractiveness is characterized by many factors. One of them is, for example, the offer of a direct connection. However, it is not always possible to provide a direct connection. In this case, passenger transfers cannot be avoided. During transfers, it is important that passengers do not wait unnecessarily for consecutive connections. The presented article deals with the issue of network coordination of tram connections in the Ostrava public transport system. The optimization criterion is the total time loss of transferring passengers in all nodes in which there is a transfer between tram lines.
Název v anglickém jazyce
Design of Optimization Model for Network Coordination of Transfers Between Connections - Line Network with Application of Homogeneous Headway
Popis výsledku anglicky
The basic aspect of public transport in terms of its use must be its attractiveness to passengers. Attractiveness is characterized by many factors. One of them is, for example, the offer of a direct connection. However, it is not always possible to provide a direct connection. In this case, passenger transfers cannot be avoided. During transfers, it is important that passengers do not wait unnecessarily for consecutive connections. The presented article deals with the issue of network coordination of tram connections in the Ostrava public transport system. The optimization criterion is the total time loss of transferring passengers in all nodes in which there is a transfer between tram lines.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000043" target="_blank" >CK01000043: Systém pro podporu síťové časové koordinace spojů v přestupních uzlech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Quantitative Methods in Economics : Multiple Criteria Decision Making XXI : proceedings of the international scientific conference : 25th May - 27th May 2022, Púchov, Slovakia
ISBN
978-80-89962-93-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
188-195
Název nakladatele
Letra Edu
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Púchov
Datum konání akce
25. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—