VEHICLE WITH INDEPENDENT ROTATING WHEELS DRIVEN BY PMSM FROM THE VIEWPOINT OF SAFE LIGHT TRANSPORT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39898526" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39898526 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
VEHICLE WITH INDEPENDENT ROTATING WHEELS DRIVEN BY PMSM FROM THE VIEWPOINT OF SAFE LIGHT TRANSPORT
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents long-term research at JPTF. The control structures and the algorithms for PMSM including flux weakenig mode were researched first and then followed the design of the PMSM drive including EMC problems with respect to the reliability andsafety of this drive for light traction vehicles. The experimental rail vehicle with independent rotating wheels driven by PMSM was constructed on the basis of this extensive research. Currently the problem of superset control systems of this vehicle issolving. The new solution of this control will bring increasing of safety of vehicle against derailment, increasing characteristics of electrodynamic brake and also enable to utilize adhesive properties of this vehicle which have affect to energy efficiency. The partial results of this research are given in the chapters of this article.
Název v anglickém jazyce
VEHICLE WITH INDEPENDENT ROTATING WHEELS DRIVEN BY PMSM FROM THE VIEWPOINT OF SAFE LIGHT TRANSPORT
Popis výsledku anglicky
The paper presents long-term research at JPTF. The control structures and the algorithms for PMSM including flux weakenig mode were researched first and then followed the design of the PMSM drive including EMC problems with respect to the reliability andsafety of this drive for light traction vehicles. The experimental rail vehicle with independent rotating wheels driven by PMSM was constructed on the basis of this extensive research. Currently the problem of superset control systems of this vehicle issolving. The new solution of this control will bring increasing of safety of vehicle against derailment, increasing characteristics of electrodynamic brake and also enable to utilize adhesive properties of this vehicle which have affect to energy efficiency. The partial results of this research are given in the chapters of this article.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030391" target="_blank" >TA01030391: Výzkum jízdních vlastností a řízení pohonů trakčních kolejových vozidel s nezávisle otáčivými koly.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Some Actual Issues of Traffic and Vehicle Safety
ISBN
978-83-937205-5-2
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
157-186
Počet stran knihy
289
Název nakladatele
Silesian University of Technology
Místo vydání
Gliwice
Kód UT WoS kapitoly
—