Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VEHICLE WITH INDEPENDENT ROTATING WHEELS DRIVEN BY PMSM FROM THE VIEWPOINT OF SAFE LIGHT TRANSPORT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39898526" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39898526 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    VEHICLE WITH INDEPENDENT ROTATING WHEELS DRIVEN BY PMSM FROM THE VIEWPOINT OF SAFE LIGHT TRANSPORT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents long-term research at JPTF. The control structures and the algorithms for PMSM including flux weakenig mode were researched first and then followed the design of the PMSM drive including EMC problems with respect to the reliability andsafety of this drive for light traction vehicles. The experimental rail vehicle with independent rotating wheels driven by PMSM was constructed on the basis of this extensive research. Currently the problem of superset control systems of this vehicle issolving. The new solution of this control will bring increasing of safety of vehicle against derailment, increasing characteristics of electrodynamic brake and also enable to utilize adhesive properties of this vehicle which have affect to energy efficiency. The partial results of this research are given in the chapters of this article.

  • Název v anglickém jazyce

    VEHICLE WITH INDEPENDENT ROTATING WHEELS DRIVEN BY PMSM FROM THE VIEWPOINT OF SAFE LIGHT TRANSPORT

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents long-term research at JPTF. The control structures and the algorithms for PMSM including flux weakenig mode were researched first and then followed the design of the PMSM drive including EMC problems with respect to the reliability andsafety of this drive for light traction vehicles. The experimental rail vehicle with independent rotating wheels driven by PMSM was constructed on the basis of this extensive research. Currently the problem of superset control systems of this vehicle issolving. The new solution of this control will bring increasing of safety of vehicle against derailment, increasing characteristics of electrodynamic brake and also enable to utilize adhesive properties of this vehicle which have affect to energy efficiency. The partial results of this research are given in the chapters of this article.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030391" target="_blank" >TA01030391: Výzkum jízdních vlastností a řízení pohonů trakčních kolejových vozidel s nezávisle otáčivými koly.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Some Actual Issues of Traffic and Vehicle Safety

  • ISBN

    978-83-937205-5-2

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    157-186

  • Počet stran knihy

    289

  • Název nakladatele

    Silesian University of Technology

  • Místo vydání

    Gliwice

  • Kód UT WoS kapitoly