Disturbing effects in rail vehicle traction drives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F12%3A39894693" target="_blank" >RIV/00216275:25510/12:39894693 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Disturbing effects in rail vehicle traction drives
Popis výsledku v původním jazyce
The paper dealt with the research focused on the problems of electromagnetic compatibility (EMC) - disturbing effects of traction drive with permanent magnet synchronous motors (PMSMs) which is used as a wheel drive for wheel multi-axle vehicle. The simulation mathematical models representing the vehicle with four PMSM drives are utilized in this research. The real drive (testing stand), which is placed in the laboratory at Jan Perner Transport Faculty (JPTF), was a base for simulation models. The simulations were done by Matlab Simulink. The effects of various strategies of control and various types of filters used at drive converters of four-wheel drive were considered from the viewpoint of the research of disturbing currents of this vehicle drive. The whole line of the harmonics and the significant subharmonic and interharmonic components occurred at previous stages of the researches on the level of experiments and also on the level of simulations of current harmonic spectrum at the
Název v anglickém jazyce
Disturbing effects in rail vehicle traction drives
Popis výsledku anglicky
The paper dealt with the research focused on the problems of electromagnetic compatibility (EMC) - disturbing effects of traction drive with permanent magnet synchronous motors (PMSMs) which is used as a wheel drive for wheel multi-axle vehicle. The simulation mathematical models representing the vehicle with four PMSM drives are utilized in this research. The real drive (testing stand), which is placed in the laboratory at Jan Perner Transport Faculty (JPTF), was a base for simulation models. The simulations were done by Matlab Simulink. The effects of various strategies of control and various types of filters used at drive converters of four-wheel drive were considered from the viewpoint of the research of disturbing currents of this vehicle drive. The whole line of the harmonics and the significant subharmonic and interharmonic components occurred at previous stages of the researches on the level of experiments and also on the level of simulations of current harmonic spectrum at the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030391" target="_blank" >TA01030391: Výzkum jízdních vlastností a řízení pohonů trakčních kolejových vozidel s nezávisle otáčivými koly.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 22nd International Conference Radioelektronika 2012
ISBN
978-1-4673-0659-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
"165 ? 168"
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
17. 4. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—