Research of Harmonic Spectrum of Currents in Traction Drive with PMSM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39892913" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39892913 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25530/11:39893126
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Research of Harmonic Spectrum of Currents in Traction Drive with PMSM
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the significant results of the experimental research of the harmonic spectrum of currents and induced voltages at traction drive with permanent magnet synchronous motors (PMSM). The experiments were done in a special workplace with areal traction drive for wheel vehicles. The harmonic spectrums of currents were analyzed by a specialized device on the basis of a central measuring station. The knowledge of marked subharmonic components of stator winding currents is the most significant finding of these experiments. The frequencies of these components are given by multiples of frequency of mechanical speeds. The subharmonic components also pass to the dc current at an input site of the traction inverter. This fact is particularly important from the viewpoint of legislative requirements to electromagnetic compatibility (EMC) of drive with railway interlocking devices.
Název v anglickém jazyce
Research of Harmonic Spectrum of Currents in Traction Drive with PMSM
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the significant results of the experimental research of the harmonic spectrum of currents and induced voltages at traction drive with permanent magnet synchronous motors (PMSM). The experiments were done in a special workplace with areal traction drive for wheel vehicles. The harmonic spectrums of currents were analyzed by a specialized device on the basis of a central measuring station. The knowledge of marked subharmonic components of stator winding currents is the most significant finding of these experiments. The frequencies of these components are given by multiples of frequency of mechanical speeds. The subharmonic components also pass to the dc current at an input site of the traction inverter. This fact is particularly important from the viewpoint of legislative requirements to electromagnetic compatibility (EMC) of drive with railway interlocking devices.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ISIE 2011: 2011 IEEE International Symposium on Industrial Electronics
ISBN
978-1-4244-9312-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
710-715
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
Los Alamitos
Místo konání akce
Gdańsk
Datum konání akce
27. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000297160600113