Experimental Research at Traction PMSMs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39892915" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39892915 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental Research at Traction PMSMs
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the significant results of the experimental research of the harmonic spectrum of currents and induced voltages at traction permanent magnet synchronous motor (PMSM). The experiments were done in a special workplace with a real traction drive for wheel vehicles. The current harmonic spectrums were analyzed by a specialized device on the basis of a central measuring station. The knowledge of marked subharmonic components of stator winding currents is the most significant finding of these experiments. The frequencies of these components are given by frequency multiples of mechanical speeds. The subharmonic components also pass to the DC current at an input site of the traction inverter. This fact is particularly important from the viewpoint of legislative requirements to electromagnetic compatibility (EMC) of drive with railway interlocking devices.
Název v anglickém jazyce
Experimental Research at Traction PMSMs
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the significant results of the experimental research of the harmonic spectrum of currents and induced voltages at traction permanent magnet synchronous motor (PMSM). The experiments were done in a special workplace with a real traction drive for wheel vehicles. The current harmonic spectrums were analyzed by a specialized device on the basis of a central measuring station. The knowledge of marked subharmonic components of stator winding currents is the most significant finding of these experiments. The frequencies of these components are given by frequency multiples of mechanical speeds. The subharmonic components also pass to the DC current at an input site of the traction inverter. This fact is particularly important from the viewpoint of legislative requirements to electromagnetic compatibility (EMC) of drive with railway interlocking devices.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP102%2F09%2FP253" target="_blank" >GP102/09/P253: Elektromagnetická kompatibilita trakčních pohonů se synchronními motory s permanentními magnety vůči napájecí síti a možnosti jejího zlepšení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Radioelektronika 2011, 21st International Conference
ISBN
978-1-61284-325-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
263-266
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
Los Alamitos
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
19. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—