Experimental Research of Harmonic Spectrum of Currents at Traction Drive with PMSM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39892908" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39892908 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental Research of Harmonic Spectrum of Currents at Traction Drive with PMSM
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the significant results of the experimental research of the harmonic spectrum of currents and induced voltages at traction permanent magnet synchronous motor (PMSM). The experiments were done in a special workplace with a real traction drive for wheel vehicles. The current harmonic spectrums were analyzed by a specialized device on the basis of a central measuring station. The knowledge of marked subharmonic components of stator winding currents is the most significant finding of these experiments. The frequencies of these components are given by frequency multiples of mechanical speeds. The subharmonic components also pass to the DC current at an input site of the traction inverter. This fact is particularly important from the viewpoint of legislative requirements to electromagnetic compatibility (EMC) of drive with railway interlocking devices.
Název v anglickém jazyce
Experimental Research of Harmonic Spectrum of Currents at Traction Drive with PMSM
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the significant results of the experimental research of the harmonic spectrum of currents and induced voltages at traction permanent magnet synchronous motor (PMSM). The experiments were done in a special workplace with a real traction drive for wheel vehicles. The current harmonic spectrums were analyzed by a specialized device on the basis of a central measuring station. The knowledge of marked subharmonic components of stator winding currents is the most significant finding of these experiments. The frequencies of these components are given by frequency multiples of mechanical speeds. The subharmonic components also pass to the DC current at an input site of the traction inverter. This fact is particularly important from the viewpoint of legislative requirements to electromagnetic compatibility (EMC) of drive with railway interlocking devices.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP102%2F09%2FP253" target="_blank" >GP102/09/P253: Elektromagnetická kompatibilita trakčních pohonů se synchronními motory s permanentními magnety vůči napájecí síti a možnosti jejího zlepšení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Radioengineering
ISSN
1210-2512
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
512-515
Kód UT WoS článku
000292031600023
EID výsledku v databázi Scopus
—