Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnostics of Railway Vehicle Based on Dynamical Response Measurement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898495" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898495 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Diagnostics of Railway Vehicle Based on Dynamical Response Measurement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with issue of diagnostics of railway vehicle in operation. The principle of the diagnostics is based on dynamical response measurement during passing of the vehicle through measuring track section. Vibration of the rails and noise emission are recorded; the measured signals are subsequently analysed in time and frequency domain. Determination of failure symptoms in recorded signals in the course of running of the vehicle is the main aim of those analyses. Appropriate failure symptom inmeasured diagnostic signal corresponds to the specific vehicle failure. However this method is based on determination of a reference signal responds the running of a vehicle without any failure and development of database of failures with appropriate symptoms. This diagnostic principle is actually tested in operational conditions of Prague's metro. For development of the diagnostic system, a range of measurements was carried out due to obtaining of several real responses of vehicle passi

  • Název v anglickém jazyce

    Diagnostics of Railway Vehicle Based on Dynamical Response Measurement

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with issue of diagnostics of railway vehicle in operation. The principle of the diagnostics is based on dynamical response measurement during passing of the vehicle through measuring track section. Vibration of the rails and noise emission are recorded; the measured signals are subsequently analysed in time and frequency domain. Determination of failure symptoms in recorded signals in the course of running of the vehicle is the main aim of those analyses. Appropriate failure symptom inmeasured diagnostic signal corresponds to the specific vehicle failure. However this method is based on determination of a reference signal responds the running of a vehicle without any failure and development of database of failures with appropriate symptoms. This diagnostic principle is actually tested in operational conditions of Prague's metro. For development of the diagnostic system, a range of measurements was carried out due to obtaining of several real responses of vehicle passi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibroengineering PROCEDIA Volume 3

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0533

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    272-277

  • Název nakladatele

    JVE International

  • Místo vydání

    Kaunas

  • Místo konání akce

    Katowice

  • Datum konání akce

    13. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku