Stationary device for vibrodiagnostics of passing vehicle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900504" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900504 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Stationary device for vibrodiagnostics of passing vehicle
Popis výsledku v původním jazyce
On the base of the carried out measurement in 2013 and 2014, the stationary measurement system has been developed for vibrodiagnostics of railway vehicles. This system is currently in a trial operation in Prague's subway. The principle of the railway vehicle bogie diagnostics is based on noise and vibration measurement of a railway superstructure. The measurement system is self-contained - it saves the measured data of a passed train automatically, including identification of the trainset and the each wheelset. The measured data are evaluated in the frequency domain, where failure symptoms are identified. The measurement repeatability makes possible application of a neural network for detection of the failure symptoms. The next phase of this project will concern to the application of the neural network. The function of the developed device and the principle of failure detection are described in this paper. The existing results of the carried out measurement are presented too.
Název v anglickém jazyce
Stationary device for vibrodiagnostics of passing vehicle
Popis výsledku anglicky
On the base of the carried out measurement in 2013 and 2014, the stationary measurement system has been developed for vibrodiagnostics of railway vehicles. This system is currently in a trial operation in Prague's subway. The principle of the railway vehicle bogie diagnostics is based on noise and vibration measurement of a railway superstructure. The measurement system is self-contained - it saves the measured data of a passed train automatically, including identification of the trainset and the each wheelset. The measured data are evaluated in the frequency domain, where failure symptoms are identified. The measurement repeatability makes possible application of a neural network for detection of the failure symptoms. The next phase of this project will concern to the application of the neural network. The function of the developed device and the principle of failure detection are described in this paper. The existing results of the carried out measurement are presented too.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vibroengineering PROCEDIA Volume 6
ISBN
—
ISSN
2345-0533
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
98-103
Název nakladatele
JVE International
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Katowice
Datum konání akce
14. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—