Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stationary device for vibrodiagnostics of passing vehicle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900504" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900504 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stationary device for vibrodiagnostics of passing vehicle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    On the base of the carried out measurement in 2013 and 2014, the stationary measurement system has been developed for vibrodiagnostics of railway vehicles. This system is currently in a trial operation in Prague's subway. The principle of the railway vehicle bogie diagnostics is based on noise and vibration measurement of a railway superstructure. The measurement system is self-contained - it saves the measured data of a passed train automatically, including identification of the trainset and the each wheelset. The measured data are evaluated in the frequency domain, where failure symptoms are identified. The measurement repeatability makes possible application of a neural network for detection of the failure symptoms. The next phase of this project will concern to the application of the neural network. The function of the developed device and the principle of failure detection are described in this paper. The existing results of the carried out measurement are presented too.

  • Název v anglickém jazyce

    Stationary device for vibrodiagnostics of passing vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    On the base of the carried out measurement in 2013 and 2014, the stationary measurement system has been developed for vibrodiagnostics of railway vehicles. This system is currently in a trial operation in Prague's subway. The principle of the railway vehicle bogie diagnostics is based on noise and vibration measurement of a railway superstructure. The measurement system is self-contained - it saves the measured data of a passed train automatically, including identification of the trainset and the each wheelset. The measured data are evaluated in the frequency domain, where failure symptoms are identified. The measurement repeatability makes possible application of a neural network for detection of the failure symptoms. The next phase of this project will concern to the application of the neural network. The function of the developed device and the principle of failure detection are described in this paper. The existing results of the carried out measurement are presented too.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibroengineering PROCEDIA Volume 6

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0533

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    98-103

  • Název nakladatele

    JVE International

  • Místo vydání

    Kaunas

  • Místo konání akce

    Katowice

  • Datum konání akce

    14. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku