Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Racionalizace problému sjíždění spojů na stanovištích v terminálech veřejné osobní dopravy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898515" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898515 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Racionalizace problému sjíždění spojů na stanovištích v terminálech veřejné osobní dopravy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá problematikou přiřazení linek na jednotlivá stanoviště v terminálech veřejné hromadné dopravy. Základním hlediskem je minimalizace tzv. "sjíždění" spojů na jednotlivých stanovištích, tj. jejich obsazení dvěma a více vozidly současně za předpokladu daného jízdního řádu (časových poloh spojů) všech linek. Zohledněn bude jak periodický, tak obecný jízdní řád, příp. jejich kombinace. Doplněny jsou i další rozšiřující možnosti, např. zajištění přestupů mezi vybranými stanovišti, minimalizace docházkové vzdálenosti cestujících a další. Řešení je na bázi matematické s důrazem na relativní uživatelskou přívětivost a dostupnost realizace v praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Rationalisation of meeting of connections at stops in public passenger transport terminals

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on questions of assignment of lines to individual stops (edges) in terminals of public passenger transport. The basic point of view is minimizing of conflicts of vehicles at stops - occupation by two or more vehicles at the same moment in the frame of given time schedule (time positions of connections) of all lines. Periodical as well as common time schedule or their combination is taken into consideration. Additional possibilities for ensuring of interchanges between given stops (platforms), minimizing of walking distances of passengers etc. are also added. The solution is on the mathematical basis with regard on relative user-friendly solution and accessibility of solution in practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Verejná osobná doprava 2014 - zborník

  • ISBN

    978-80-89565-15-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    125-128

  • Název nakladatele

    Kongres STUDIO

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    23. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku