Racionalizace problému sjíždění spojů na stanovištích v terminálech veřejné osobní dopravy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898515" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898515 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Racionalizace problému sjíždění spojů na stanovištích v terminálech veřejné osobní dopravy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou přiřazení linek na jednotlivá stanoviště v terminálech veřejné hromadné dopravy. Základním hlediskem je minimalizace tzv. "sjíždění" spojů na jednotlivých stanovištích, tj. jejich obsazení dvěma a více vozidly současně za předpokladu daného jízdního řádu (časových poloh spojů) všech linek. Zohledněn bude jak periodický, tak obecný jízdní řád, příp. jejich kombinace. Doplněny jsou i další rozšiřující možnosti, např. zajištění přestupů mezi vybranými stanovišti, minimalizace docházkové vzdálenosti cestujících a další. Řešení je na bázi matematické s důrazem na relativní uživatelskou přívětivost a dostupnost realizace v praxi.
Název v anglickém jazyce
Rationalisation of meeting of connections at stops in public passenger transport terminals
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on questions of assignment of lines to individual stops (edges) in terminals of public passenger transport. The basic point of view is minimizing of conflicts of vehicles at stops - occupation by two or more vehicles at the same moment in the frame of given time schedule (time positions of connections) of all lines. Periodical as well as common time schedule or their combination is taken into consideration. Additional possibilities for ensuring of interchanges between given stops (platforms), minimizing of walking distances of passengers etc. are also added. The solution is on the mathematical basis with regard on relative user-friendly solution and accessibility of solution in practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Verejná osobná doprava 2014 - zborník
ISBN
978-80-89565-15-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
125-128
Název nakladatele
Kongres STUDIO
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
23. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—