Návrh koordinace objednávek dopravní obslužnosti v železniční dopravě ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F22%3A39919602" target="_blank" >RIV/00216275:25510/22:39919602 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.spravazeleznic.cz/o-nas/publikace/vts" target="_blank" >https://www.spravazeleznic.cz/o-nas/publikace/vts</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh koordinace objednávek dopravní obslužnosti v železniční dopravě ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá aktuálním systémem dopravní obslužnosti prostřednictvím železniční dopravy v České republice. Analyzuje její dopady na využívání vozidel na daných linkách z hlediska času, nákladů a v konečném důsledku i spokojenosti cestujících. Obsahem je zvolená regionální železniční linka, kde se rozchází požadavky jejich objednatelů, které způsobují např. časovou ztrátu cestujících. Příspěvek navrhuje sjednocení rozdílných požadavků objednatelů s postupem optimalizace využití časového fondu provozovaných vozidel na této lince za účelem snížit jejich nutný počet pro obsluhu dané linky a snížit náklady, které jsou na to vynaloženy. Výsledkem příspěvku je možný technologický postup, jak řešit rozpolcenost železničních linek různými požadavky objednatelů dopravní obslužnosti.
Název v anglickém jazyce
Proposal for coordination of transport service orders in railway transport in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the current system of transport services through rail transport in the Czech Republic. It analyses its impact on the use of vehicles on the given lines in terms of time, costs and ultimately passenger satisfaction. The scope is a selected regional rail line where the requirements of their customers diverge, causing e.g. time loss of passengers. The paper proposes to reconcile the divergent requirements of the customers with a procedure to optimize the use of the time pool of vehicles operated on this line in order to reduce the number of vehicles required to serve the line and to reduce the costs incurred. The result of the paper is a possible technological procedure to solve the ambiguity of railway lines by different requirements of customers of transport services.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Vědeckotechnický sborník Správy železnic
ISSN
2694-9172
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
103-121
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—