Technologie hlukové optimalizace železničního vozidla využívající vibroakustické modelování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898549" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898549 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Technologie hlukové optimalizace železničního vozidla využívající vibroakustické modelování
Popis výsledku v původním jazyce
Tento výstup typu "Z" je jedním z výstupů národního projektu "NOVIBRAIL", řešeného za podpory Technologické agentury České republiky. V rámci řešení projektu bylo vytvořeno několik vibroakustických modelů železničních vozidel s cílem posouzení možnosti reálné využitelnosti vibroakustického modelování v oblastech hlukové optimalizace vozidel. Realizované modely byly následně verifikovány srovnáním s výsledky akustických měření na vozidlech. Výstupem řešení projektu je technologický postup pro hlukovou optimalizaci vozidla ve stádiu konstrukčního návrhu a následného ověřování na prototypu vozidla. Podmínka pro výstup typu "Z" - ověřená technologie byla splněna implementací technologie hlukové optimalizace pro lokomotivu CZ LOKO řady 744, kde bylo modelování využito ve stádiu ověřování prototypu vozidla. Po aplikaci technologického postupu na prototyp lokomotivy CZ LOKO 744.001 bylo dosaženo prokazatelné snížení hlukových emisí lokomotivy v režimu jízdy cca o 9 dB. Tento výsledek je dokla
Název v anglickém jazyce
Railway vehicle noise optimization technology using vibroacustic simulation.
Popis výsledku anglicky
This output type "Z" is one of the outcomes of the national project "NOVIBRAIL", solved with the support of the Technology Agency of the Czech Republic. Within the project was created several vibro-acoustic models of rail vehicles in order to assess thepossibility of real usability vibro-acoustic modeling in the areas of noise optimization rail vehicles. Created models were subsequently verified by comparing the results of acoustic measurements on vehicles. The output of the project is a technology foroptimizing noise in the vehicle design stage and subsequent verification on a prototype vehicle. The condition for the result type of "Z" - proven technology has been met implementations of noise optimization locomotive CZ LOKO Series 744, where it wasused modeling in stage verification of the prototype vehicle. After application of the technological process for the prototype locomotives CZ LOKO 744,001 was achieved demonstrable reduction in noise emissions locomotives in driving mode
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01031267" target="_blank" >TA01031267: Hlukové emise a vibrace v systému železnice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
vibroakustický model CZ LOKO
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Jedná se o vibroakustický model železničního vozidla ověřený na lokomotivě CZ LOKO řady 744, aplikace výsledků přinesla snížení hlukových emisí lokomotivy v režimu jízdy o 9 dB.
Ekonomické parametry
Vibroakustické modelování umožní snížení hlukových emisí lokomotivy již při jejím vývoji a ušetří tak náklady na případné dodatečné protihlukové úpravy. Významně se tak zkrátí doba schválení prototypu lokomotivy z hlediska jeho hlukových parametrů.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216275
Název vlastníka
Univerzita Pardubice, VÚKV a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—