Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technologie hlukové optimalizace železničního vozidla využívající vibroakustické modelování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898549" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898549 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Technologie hlukové optimalizace železničního vozidla využívající vibroakustické modelování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento výstup typu "Z" je jedním z výstupů národního projektu "NOVIBRAIL", řešeného za podpory Technologické agentury České republiky. V rámci řešení projektu bylo vytvořeno několik vibroakustických modelů železničních vozidel s cílem posouzení možnosti reálné využitelnosti vibroakustického modelování v oblastech hlukové optimalizace vozidel. Realizované modely byly následně verifikovány srovnáním s výsledky akustických měření na vozidlech. Výstupem řešení projektu je technologický postup pro hlukovou optimalizaci vozidla ve stádiu konstrukčního návrhu a následného ověřování na prototypu vozidla. Podmínka pro výstup typu "Z" - ověřená technologie byla splněna implementací technologie hlukové optimalizace pro lokomotivu CZ LOKO řady 744, kde bylo modelování využito ve stádiu ověřování prototypu vozidla. Po aplikaci technologického postupu na prototyp lokomotivy CZ LOKO 744.001 bylo dosaženo prokazatelné snížení hlukových emisí lokomotivy v režimu jízdy cca o 9 dB. Tento výsledek je dokla

  • Název v anglickém jazyce

    Railway vehicle noise optimization technology using vibroacustic simulation.

  • Popis výsledku anglicky

    This output type "Z" is one of the outcomes of the national project "NOVIBRAIL", solved with the support of the Technology Agency of the Czech Republic. Within the project was created several vibro-acoustic models of rail vehicles in order to assess thepossibility of real usability vibro-acoustic modeling in the areas of noise optimization rail vehicles. Created models were subsequently verified by comparing the results of acoustic measurements on vehicles. The output of the project is a technology foroptimizing noise in the vehicle design stage and subsequent verification on a prototype vehicle. The condition for the result type of "Z" - proven technology has been met implementations of noise optimization locomotive CZ LOKO Series 744, where it wasused modeling in stage verification of the prototype vehicle. After application of the technological process for the prototype locomotives CZ LOKO 744,001 was achieved demonstrable reduction in noise emissions locomotives in driving mode

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01031267" target="_blank" >TA01031267: Hlukové emise a vibrace v systému železnice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    vibroakustický model CZ LOKO

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Jedná se o vibroakustický model železničního vozidla ověřený na lokomotivě CZ LOKO řady 744, aplikace výsledků přinesla snížení hlukových emisí lokomotivy v režimu jízdy o 9 dB.

  • Ekonomické parametry

    Vibroakustické modelování umožní snížení hlukových emisí lokomotivy již při jejím vývoji a ušetří tak náklady na případné dodatečné protihlukové úpravy. Významně se tak zkrátí doba schválení prototypu lokomotivy z hlediska jeho hlukových parametrů.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00216275

  • Název vlastníka

    Univerzita Pardubice, VÚKV a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem