A stochastic model predictive control to heterogeneous rail freight car fleet sizing problem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39899437" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39899437 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tre.2015.07.009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.tre.2015.07.009</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tre.2015.07.009" target="_blank" >10.1016/j.tre.2015.07.009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A stochastic model predictive control to heterogeneous rail freight car fleet sizing problem
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper a rolling horizon approach is applied for simultaneous optimization of the rail freight car fleet size and allocation problem. Developed dynamic model of loaded and empty rail freight car flows explicitly treats state, control and station capacity constraints in presence of various freight car types under the partial substitutability among them. Demands and traveling times are considered as random variables. Proposed approach is applied to a set of test cases and it shown to be successful,ultimately providing a new managerial tool more effective and efficient planning and analyzing rail freight car fleets.
Název v anglickém jazyce
A stochastic model predictive control to heterogeneous rail freight car fleet sizing problem
Popis výsledku anglicky
In this paper a rolling horizon approach is applied for simultaneous optimization of the rail freight car fleet size and allocation problem. Developed dynamic model of loaded and empty rail freight car flows explicitly treats state, control and station capacity constraints in presence of various freight car types under the partial substitutability among them. Demands and traveling times are considered as random variables. Proposed approach is applied to a set of test cases and it shown to be successful,ultimately providing a new managerial tool more effective and efficient planning and analyzing rail freight car fleets.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0058" target="_blank" >EE2.3.30.0058: Rozvoj kvalitních vědeckovýzkumných týmů na Univerzitě Pardubice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transportation Research, Part E: Logistics and Transportation Review
ISSN
1366-5545
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
82
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
37
Strana od-do
162-198
Kód UT WoS článku
000364897800009
EID výsledku v databázi Scopus
—