Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Website Traffic Dependence on Use of Selected Internet Marketing Tools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39899447" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39899447 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(15)00355-X" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(15)00355-X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(15)00355-X" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(15)00355-X</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Website Traffic Dependence on Use of Selected Internet Marketing Tools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this article is to find adequate Internet marketing tools that increase the number of visitors at the business website. For the Analysis of website traffic were used Google Analytics, and Facebook Insights tool and statistical methods of correlation analysis was used for finding the degree of dependence between visitors streams at personal website and official business website. Main scientific objective is to verifying the hypothesis, that there is the dependence between web traffic at the official business website and web traffic at the personal website of the business website owner. The results of the research described in this article show the clear dependence between website traffic at business and personal websites and clear dependence between competition at social network and business websites traffic. The important implication resulted from this research shows that the creation of primary website must be supported by additional activities as a social network activ

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Website Traffic Dependence on Use of Selected Internet Marketing Tools

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this article is to find adequate Internet marketing tools that increase the number of visitors at the business website. For the Analysis of website traffic were used Google Analytics, and Facebook Insights tool and statistical methods of correlation analysis was used for finding the degree of dependence between visitors streams at personal website and official business website. Main scientific objective is to verifying the hypothesis, that there is the dependence between web traffic at the official business website and web traffic at the personal website of the business website owner. The results of the research described in this article show the clear dependence between website traffic at business and personal websites and clear dependence between competition at social network and business websites traffic. The important implication resulted from this research shows that the creation of primary website must be supported by additional activities as a social network activ

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia Economics and Finance

  • ISBN

  • ISSN

    2212-5671

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    123-128

  • Název nakladatele

    Elsevier Science BV

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    29. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000360103600017