Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors Influencing B2B Businesses' Communication on Social Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F21%3A43896532" target="_blank" >RIV/44555601:13510/21:43896532 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://communicationtoday.sk/factors-influencing-b2b-businesses-communication-on-social-media/" target="_blank" >https://communicationtoday.sk/factors-influencing-b2b-businesses-communication-on-social-media/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Influencing B2B Businesses' Communication on Social Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focuses on the problem of firms communicating via social networks in the B2B environment and also examines how companies behave on social networks. The goal of the study is to discuss the ways used by selected B2B businesses to make their customers use social networks. The inquiry is based on a case study of a B2B business active in the Czech Republic. To fulfil the goal, the authors researched personal characteristics of B2B customers, their psychological aspects and the corporate culture. This was made with help from the determination of five hypotheses. The study processed data from a survey focused on the company?s customers sent to top managers in an electronic way. The data was assessed with help of non-parametric and correlation tests. The research showed that there was still big space for the improvement of the perception of social networks as a useful tool in B2B business. The majority of factors influencing the use of social networks in B2B were showing a low dependence due to a weak correlation. A strong dependence was shown only by the relation between the use of social networks in private and in a company.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Influencing B2B Businesses' Communication on Social Media

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on the problem of firms communicating via social networks in the B2B environment and also examines how companies behave on social networks. The goal of the study is to discuss the ways used by selected B2B businesses to make their customers use social networks. The inquiry is based on a case study of a B2B business active in the Czech Republic. To fulfil the goal, the authors researched personal characteristics of B2B customers, their psychological aspects and the corporate culture. This was made with help from the determination of five hypotheses. The study processed data from a survey focused on the company?s customers sent to top managers in an electronic way. The data was assessed with help of non-parametric and correlation tests. The research showed that there was still big space for the improvement of the perception of social networks as a useful tool in B2B business. The majority of factors influencing the use of social networks in B2B were showing a low dependence due to a weak correlation. A strong dependence was shown only by the relation between the use of social networks in private and in a company.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communication Today

  • ISSN

    1338-130X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    100-111

  • Kód UT WoS článku

    000728762000009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85121914694