Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The particularities and limitations of social media utilization in B2B relationships.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F17%3A39911770" target="_blank" >RIV/00216275:25410/17:39911770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=680020" target="_blank" >https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=680020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The particularities and limitations of social media utilization in B2B relationships.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Previous studies have demonstrated the advantages of using social networks for doing business in customer markets. The question remains as to the use of social media on business markets (B2B); as yet, only limited studies have been done. It is possible to use the internet and other interactive technologies to support doing business on B2B markets, but this field has limitations. Therefore, these marketing tools are not being used as much as they are on customer markets. The authors have determined how organizations focused on B2B markets use social networking sites (SNSs) and social CRM for contact with customers. This paper provides more detailed information from research that was conducted in the Czech Republic at the end of 2015 and beginning of 2016 and compares it with experiences taken from research focused on using social networking sites for business markets in other countries (Finland, China, Great Britain, and the USA).

  • Název v anglickém jazyce

    The particularities and limitations of social media utilization in B2B relationships.

  • Popis výsledku anglicky

    Previous studies have demonstrated the advantages of using social networks for doing business in customer markets. The question remains as to the use of social media on business markets (B2B); as yet, only limited studies have been done. It is possible to use the internet and other interactive technologies to support doing business on B2B markets, but this field has limitations. Therefore, these marketing tools are not being used as much as they are on customer markets. The authors have determined how organizations focused on B2B markets use social networking sites (SNSs) and social CRM for contact with customers. This paper provides more detailed information from research that was conducted in the Czech Republic at the end of 2015 and beginning of 2016 and compares it with experiences taken from research focused on using social networking sites for business markets in other countries (Finland, China, Great Britain, and the USA).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity 2017 : online rules

  • ISBN

    978-80-8105-917-9

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    115-126

  • Název nakladatele

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    7. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku