Integrating customer journey into B2B website content
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43874723" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43874723 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integrating customer journey into B2B website content
Popis výsledku v původním jazyce
Content marketing is a new term that has developed within recent years. It requires customer-centric approach, and increases the necessity to map customer journey. This is especially important for businessto- business (B2B) companies. The research shed some light on integrating the customer journey into B2B content strategy by analysing 38 global B2B industrial companies. The results have several implications. First, it shows that the leading B2B industrial companies do consider the customer journey in their marketing strategy; however, ignore an appeal of many marketing experts in this field. Second, the results show the importance of focusing not just on certain content types, but to manage content strategy according to the goals of the customer journey. Third, the research illustrates cross-regional in the integration of the customer journey in B2B content marketing. The paper focuses only on the companies' web-sites, what represents the main limitation.
Název v anglickém jazyce
Integrating customer journey into B2B website content
Popis výsledku anglicky
Content marketing is a new term that has developed within recent years. It requires customer-centric approach, and increases the necessity to map customer journey. This is especially important for businessto- business (B2B) companies. The research shed some light on integrating the customer journey into B2B content strategy by analysing 38 global B2B industrial companies. The results have several implications. First, it shows that the leading B2B industrial companies do consider the customer journey in their marketing strategy; however, ignore an appeal of many marketing experts in this field. Second, the results show the importance of focusing not just on certain content types, but to manage content strategy according to the goals of the customer journey. Third, the research illustrates cross-regional in the integration of the customer journey in B2B content marketing. The paper focuses only on the companies' web-sites, what represents the main limitation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the VI. International scientific conference Management
ISBN
978-80-8165-155-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
410-422
Název nakladatele
Bookman s.r.o. Fakulta manažmentu Prešovskej univerzity v Prešově
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
29. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—