Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE ROLE OF CUSTOMER JOURNEY IN B2B CONTENT MARKETING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43874732" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43874732 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE ROLE OF CUSTOMER JOURNEY IN B2B CONTENT MARKETING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Constantly developing technologies and marketing methods increase the importance of content marketing as one of the main communication channels. Content marketing is a new division of digital marketing. It has a revolutionary nature, and has changed the way of communication with customers, from a one-way, broadcasting, approach to a customer-centric. Due to the development of social media and user generated marketing, modern companies are learning to consider customer journey in their digital marketing strategy. Content marketing plays an important role for business-to-business (B2B) companies due to the higher (than for business-to-customers (B2C) companies) dependence on customers. The latter could be explained by longer purchase decision time, smaller amount of customers and longer business relationships. It is often believed that large global companies disseminate best practices due to high level of available resources, process optimisation and the effectiveness level. The aim of the current research is to identify by means of a content analysis whether the largest global B2B companies listed in Global 500 make use of the concept of the customer journey in their digital marketing strategy. The provided analysis helps to identify a link between content types and customer journey steps.

  • Název v anglickém jazyce

    THE ROLE OF CUSTOMER JOURNEY IN B2B CONTENT MARKETING

  • Popis výsledku anglicky

    Constantly developing technologies and marketing methods increase the importance of content marketing as one of the main communication channels. Content marketing is a new division of digital marketing. It has a revolutionary nature, and has changed the way of communication with customers, from a one-way, broadcasting, approach to a customer-centric. Due to the development of social media and user generated marketing, modern companies are learning to consider customer journey in their digital marketing strategy. Content marketing plays an important role for business-to-business (B2B) companies due to the higher (than for business-to-customers (B2C) companies) dependence on customers. The latter could be explained by longer purchase decision time, smaller amount of customers and longer business relationships. It is often believed that large global companies disseminate best practices due to high level of available resources, process optimisation and the effectiveness level. The aim of the current research is to identify by means of a content analysis whether the largest global B2B companies listed in Global 500 make use of the concept of the customer journey in their digital marketing strategy. The provided analysis helps to identify a link between content types and customer journey steps.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings the 12th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7454-592-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    31-41

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    28. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku