Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

B2B digital marketing strategy: a framework for assessing digital touchpoints and increasing customer loyalty based on Austrian heating, ventilation and air conditioning industry companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63516973" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63516973 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    B2B digital marketing strategy: a framework for assessing digital touchpoints and increasing customer loyalty based on Austrian heating, ventilation and air conditioning industry companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research background: Digital marketing has changed the nature of company-to-customer communication. With rising information overload and reduced decision-making time, touchpoints have gained additional importance by yielding customer loyalty. Yet, the existing digital marketing tools have failed to keep pace with these trends. Companies are lacking a simple framework that focuses on a digital marketing strategy built around touchpoints and customer loyalty. This is especially relevant for B2B companies, which due to their specifics are more dependent on customers and less flexible in adapting of new digital trends. Purpose of the article: A B2B business strategy tailored to digital trends demands a reevaluation of prior understanding of a product portfolio, a company’s internal and external environment. The purpose of the article is to present a framework that helps to undertake the necessary changes and enables the connections with industry.

  • Název v anglickém jazyce

    B2B digital marketing strategy: a framework for assessing digital touchpoints and increasing customer loyalty based on Austrian heating, ventilation and air conditioning industry companies

  • Popis výsledku anglicky

    Research background: Digital marketing has changed the nature of company-to-customer communication. With rising information overload and reduced decision-making time, touchpoints have gained additional importance by yielding customer loyalty. Yet, the existing digital marketing tools have failed to keep pace with these trends. Companies are lacking a simple framework that focuses on a digital marketing strategy built around touchpoints and customer loyalty. This is especially relevant for B2B companies, which due to their specifics are more dependent on customers and less flexible in adapting of new digital trends. Purpose of the article: A B2B business strategy tailored to digital trends demands a reevaluation of prior understanding of a product portfolio, a company’s internal and external environment. The purpose of the article is to present a framework that helps to undertake the necessary changes and enables the connections with industry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Oeconomia Copernicana

  • ISSN

    2083-1277

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    463-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus