Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling and Simulation in Teaching of Future Teachers of Mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39899803" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39899803 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/BERKOVA2015MOD" target="_blank" >https://library.iated.org/view/BERKOVA2015MOD</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling and Simulation in Teaching of Future Teachers of Mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the recent years there has been a great increase in the usage of computers in teaching science. In the field of Mathematics education, platforms like, for example the Dynamic Interactive Geometry or Computer Algebra Systems, were developed. These kinds of systems can be, due to their visualization and friendly environment, a considerable aid when teaching. Computer models and simulations can also be quite well used as motivational and visual aids. In the spirit of this fact a teacher of mathematics of these days has to command both the field he or she teaches and the basics of information technology and applied software. In this paper there is presented with practical examples the teaching of computer aided mathematics for undergraduate future teachers of mathematics. These students work throughout this course with the applied software and contribute to the creation of animations and simulations. The created dynamic constructions then have a secondary use as aids during their own te

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling and Simulation in Teaching of Future Teachers of Mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    In the recent years there has been a great increase in the usage of computers in teaching science. In the field of Mathematics education, platforms like, for example the Dynamic Interactive Geometry or Computer Algebra Systems, were developed. These kinds of systems can be, due to their visualization and friendly environment, a considerable aid when teaching. Computer models and simulations can also be quite well used as motivational and visual aids. In the spirit of this fact a teacher of mathematics of these days has to command both the field he or she teaches and the basics of information technology and applied software. In this paper there is presented with practical examples the teaching of computer aided mathematics for undergraduate future teachers of mathematics. These students work throughout this course with the applied software and contribute to the creation of animations and simulations. The created dynamic constructions then have a secondary use as aids during their own te

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2015: Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    7525-7533

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Sevilla

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku