Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tlumiče vrtivých pohybů v konstrukci kolejových vozidel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900037" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900037 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tlumiče vrtivých pohybů v konstrukci kolejových vozidel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tlumiče vrtivých pohybů se dnes používají v konstrukci podvozků kolejových vozidel přibližně od rychlosti 140 km/h. Důvodem je zajištění dobrých jízdních vlastností vozidla v přímé koleji a posunutí kritické rychlosti stabilního pohybu vozidla do vyššíchhodnot. V rámci Centra kompetence drážních vozidel je proto věnována pozornost problematice používání tlumičů vrtivých pohybů v konstrukci vozidel, jejich modelování v simulačních výpočtech, laboratorním i provozním měřením. Příspěvek se zabývá touto problematikou a prvními výsledky získanými z provedených simulačních výpočtů a měření.

  • Název v anglickém jazyce

    Yaw dampers in construction of rail vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    Yaw dampers are used in construction of bogies of rail vehicles from a speed of approximately 140 km/h. The reason is ensuring sufficient running behavior on straight track and increasing the critical speed of stable motion to higher values. Within the Competence Centre of Rail Vehicles the problematic of use of yaw dampers in construction of vehicles, modeling of dampers in computational simulations as well as measurements in laboratory and in operation are solved. The paper deals with this problematicand first results from simulations and measurements.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXII. medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2015: zborník prednášok Diel I.

  • ISBN

    978-80-89276-48-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    261-266

  • Název nakladatele

    VTS pri Žilinskej univerzite

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    16. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku