Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Recuperation At Traction Power Supply System Of AC 25 kV

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900272" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900272 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Recuperation At Traction Power Supply System Of AC 25 kV

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with behavior of traction power supply systém of AC 25 kV used at the Czech Railways during recuperation mode of traction vehicles. The main problem is transient effects, which can arise during shortcircuits in traction circuit at this recuperation mode. For these effects the protections of traction circuit have to be set as well. This problem can be studied only by mathematical simulation in the given range with partial verification of results by real measurements. The building of physical model would be high financial-intensive and could be lost the possibilities of monitoring in some selected points of traction circuits during these effects. The method of solution including parameters of elements of individual traction circuits are also described in this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Recuperation At Traction Power Supply System Of AC 25 kV

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with behavior of traction power supply systém of AC 25 kV used at the Czech Railways during recuperation mode of traction vehicles. The main problem is transient effects, which can arise during shortcircuits in traction circuit at this recuperation mode. For these effects the protections of traction circuit have to be set as well. This problem can be studied only by mathematical simulation in the given range with partial verification of results by real measurements. The building of physical model would be high financial-intensive and could be lost the possibilities of monitoring in some selected points of traction circuits during these effects. The method of solution including parameters of elements of individual traction circuits are also described in this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    6th International Scientific Conference: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7395-924-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    110-115

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    3. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku