Recuperation At Traction Power Supply System Of AC 25 kV
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900272" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900272 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Recuperation At Traction Power Supply System Of AC 25 kV
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with behavior of traction power supply systém of AC 25 kV used at the Czech Railways during recuperation mode of traction vehicles. The main problem is transient effects, which can arise during shortcircuits in traction circuit at this recuperation mode. For these effects the protections of traction circuit have to be set as well. This problem can be studied only by mathematical simulation in the given range with partial verification of results by real measurements. The building of physical model would be high financial-intensive and could be lost the possibilities of monitoring in some selected points of traction circuits during these effects. The method of solution including parameters of elements of individual traction circuits are also described in this paper.
Název v anglickém jazyce
Recuperation At Traction Power Supply System Of AC 25 kV
Popis výsledku anglicky
The paper deals with behavior of traction power supply systém of AC 25 kV used at the Czech Railways during recuperation mode of traction vehicles. The main problem is transient effects, which can arise during shortcircuits in traction circuit at this recuperation mode. For these effects the protections of traction circuit have to be set as well. This problem can be studied only by mathematical simulation in the given range with partial verification of results by real measurements. The building of physical model would be high financial-intensive and could be lost the possibilities of monitoring in some selected points of traction circuits during these effects. The method of solution including parameters of elements of individual traction circuits are also described in this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
6th International Scientific Conference: Conference Proceedings
ISBN
978-80-7395-924-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
110-115
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
3. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—