Nonlinear wheel/rail contact geometry characteristics and determination of Hertzian contact
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900657" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900657 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Nonlinear wheel/rail contact geometry characteristics and determination of Hertzian contact
Popis výsledku v původním jazyce
Railway vehicle running behavior is mainly determined by the forces that exist between wheel and rail surfaces. These forces are influenced by the nonlinear wheel/rail contact. In this study, analysis of wheel/rail geometrical properties is given along with a detailed explanation of search of contact points and solution of normal problem. The commonly used wheel/rail pair, S1002-UIC60E1, is given as an example. The methodology given in this work is same as the methodology followed by most of the commercial software for dynamical analysis of vehicles.
Název v anglickém jazyce
Nonlinear wheel/rail contact geometry characteristics and determination of Hertzian contact
Popis výsledku anglicky
Railway vehicle running behavior is mainly determined by the forces that exist between wheel and rail surfaces. These forces are influenced by the nonlinear wheel/rail contact. In this study, analysis of wheel/rail geometrical properties is given along with a detailed explanation of search of contact points and solution of normal problem. The commonly used wheel/rail pair, S1002-UIC60E1, is given as an example. The methodology given in this work is same as the methodology followed by most of the commercial software for dynamical analysis of vehicles.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B, The Jan Perner Transport Faculty
ISSN
1211-6610
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
19
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
145-152
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—