A numerical study of the influence of prestressing reinforcement position on sleeper response
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39901141" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39901141 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4203/ccp.110.34" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4203/ccp.110.34</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4203/ccp.110.34" target="_blank" >10.4203/ccp.110.34</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A numerical study of the influence of prestressing reinforcement position on sleeper response
Popis výsledku v původním jazyce
A numerical study of the structural response of prestressed monoblock railway sleepers used on Czech railway tracks is presented in this paper. The build quality of prestressed railway sleepers is assessed using three-point bending tests as stipulated by European Standards. Two sleeper cross-sections are evaluated with respect to static loading. The tests are modelled herein using ATENA nonlinear finite element method software. This programme enables the realistic estimation of failure loads, pre- and post-peak behaviour as well as crack patterns using non-linear fracture mechanics methods as well as damage and plasticity models. The main purpose of this study is to quantify the influence of prestressing reinforcement position on sleeper response during evaluative tests. A comparison of the simulation results with experimental data is also performed.
Název v anglickém jazyce
A numerical study of the influence of prestressing reinforcement position on sleeper response
Popis výsledku anglicky
A numerical study of the structural response of prestressed monoblock railway sleepers used on Czech railway tracks is presented in this paper. The build quality of prestressed railway sleepers is assessed using three-point bending tests as stipulated by European Standards. Two sleeper cross-sections are evaluated with respect to static loading. The tests are modelled herein using ATENA nonlinear finite element method software. This programme enables the realistic estimation of failure loads, pre- and post-peak behaviour as well as crack patterns using non-linear fracture mechanics methods as well as damage and plasticity models. The main purpose of this study is to quantify the influence of prestressing reinforcement position on sleeper response during evaluative tests. A comparison of the simulation results with experimental data is also performed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Civil-Comp Proceedings
ISBN
—
ISSN
1759-3433
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Civil-Comp Press
Místo vydání
Kippen
Místo konání akce
Cagliari
Datum konání akce
5. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—