A Numerical Study of the Influence of Prestressing Reinforcement Position on Sleeper Response
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU118914" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU118914 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Numerical Study of the Influence of Prestressing Reinforcement Position on Sleeper Response
Popis výsledku v původním jazyce
A numerical study of the structural response of the prestressed monoblock railway sleepers used on Czech railway tracks is presented. The build quality of prestressed railway sleepers is assessed using three-point bending tests as stipulated by Europe-an Standards. Two sleeper cross-sections are evaluated with respect to static load-ing. The tests are modelled herein using ATENA nonlinear finite element method (FEM) software. This programme enables the realistic estimation of failure load, pre/postpeak behaviour and crack pattern using non-linear fracture mechanics meth-ods as well as damage and plasticity models. The main purpose of this study is to quantify the influence of prestressing reinforcement position on sleeper response during evaluative tests. A comparison of the simulation results with experimental data is also performed.
Název v anglickém jazyce
A Numerical Study of the Influence of Prestressing Reinforcement Position on Sleeper Response
Popis výsledku anglicky
A numerical study of the structural response of the prestressed monoblock railway sleepers used on Czech railway tracks is presented. The build quality of prestressed railway sleepers is assessed using three-point bending tests as stipulated by Europe-an Standards. Two sleeper cross-sections are evaluated with respect to static load-ing. The tests are modelled herein using ATENA nonlinear finite element method (FEM) software. This programme enables the realistic estimation of failure load, pre/postpeak behaviour and crack pattern using non-linear fracture mechanics meth-ods as well as damage and plasticity models. The main purpose of this study is to quantify the influence of prestressing reinforcement position on sleeper response during evaluative tests. A comparison of the simulation results with experimental data is also performed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proc. of the 3rd Int. Conf. on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
ISBN
978-1-905088-65-2
ISSN
1759-3433
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Civil-Comp Press
Místo vydání
Kippen, Stirlingshire, UK
Místo konání akce
Cagliari, Sardinia
Datum konání akce
5. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—