Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Numerical Study of the Influence of Prestressing Reinforcement Position on Sleeper Response

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU118914" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU118914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Numerical Study of the Influence of Prestressing Reinforcement Position on Sleeper Response

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A numerical study of the structural response of the prestressed monoblock railway sleepers used on Czech railway tracks is presented. The build quality of prestressed railway sleepers is assessed using three-point bending tests as stipulated by Europe-an Standards. Two sleeper cross-sections are evaluated with respect to static load-ing. The tests are modelled herein using ATENA nonlinear finite element method (FEM) software. This programme enables the realistic estimation of failure load, pre/postpeak behaviour and crack pattern using non-linear fracture mechanics meth-ods as well as damage and plasticity models. The main purpose of this study is to quantify the influence of prestressing reinforcement position on sleeper response during evaluative tests. A comparison of the simulation results with experimental data is also performed.

  • Název v anglickém jazyce

    A Numerical Study of the Influence of Prestressing Reinforcement Position on Sleeper Response

  • Popis výsledku anglicky

    A numerical study of the structural response of the prestressed monoblock railway sleepers used on Czech railway tracks is presented. The build quality of prestressed railway sleepers is assessed using three-point bending tests as stipulated by Europe-an Standards. Two sleeper cross-sections are evaluated with respect to static load-ing. The tests are modelled herein using ATENA nonlinear finite element method (FEM) software. This programme enables the realistic estimation of failure load, pre/postpeak behaviour and crack pattern using non-linear fracture mechanics meth-ods as well as damage and plasticity models. The main purpose of this study is to quantify the influence of prestressing reinforcement position on sleeper response during evaluative tests. A comparison of the simulation results with experimental data is also performed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proc. of the 3rd Int. Conf. on Railway Technology: Research, Development and Maintenance

  • ISBN

    978-1-905088-65-2

  • ISSN

    1759-3433

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Civil-Comp Press

  • Místo vydání

    Kippen, Stirlingshire, UK

  • Místo konání akce

    Cagliari, Sardinia

  • Datum konání akce

    5. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku